- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

söndag 1 juli 2012

Hett långpass

Hej allihopa!

Efter morgonprommis och frukost igår så åkte jag, min sambo och Leon till Norrköping. Jag blev avlämnad i skogen för att börja mitt långpass där. Benen var trötta efter torsdagens intervaller så jag fick kämpa på rejält i den kuperade terrängen. Blev 12,5 km i skogen innan det var dags att bege sig hemåt. Vägen hem var lång, det var varmt och kvavt och solen brände på bra. Benen fick gå i det tempo de ville och när jag var hemma vid mina föräldrars hus så hade jag sprungit 19,5 km i ett snitttempo på 5:30 min/ km. Ganska bra tempo ändå med tanke på alla backar jag fick tampas med i skogen denna dag.

Hemma stod Peter redo att följa med på en liten extra runda. Han skulle åka till sin vän lite senare och ville gärna springa lite innan han åkte. Hade nog räckt med 19,5 för mig igår men så sällan som Peter vill följa så är det bara att köra vidare. Blev ytterligare 5,6 km i skogen vid mina föräldrar. Här blev det i rejält obanad terräng och ett lägre tempo, i snitt 6:05 min/km. Väl hemma igen var jag helt slut och så sjukt varm så det finns inte. :S Totalt blev gårdagens långpass 25,13 km och snittempot på hela 5:40 min/km.

Vi åkte hem sen igår kväll och kollade film till sena timmen. Imorse försov jag mig en hel timme, haha! Blev ändå en varm morgonrunda med Lilleman på 11,5 km innan det var dags att sätta igång med tvätt och veckans matlådor.

Nu är jag klar med matlagningen och väntar på att nästa maskin ska bli klar. Vid tre ska jag köra intensivspinning med Fredrik och idag ska även Lisa följa med. Ska bli riktigt kul! :)

7 kommentarer:

  1. Vila människa:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men så att ehh.. Alla har vi saker att förbättra. Vila är nog det jag har svårast med tyvärr..

      Radera
  2. Hallå där!
    Vad kul det var att köra med er!
    F

    SvaraRadera
  3. Efter ett sådant långpass, är det inte vilodag då efter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vilodag från löpning var det. De andra musklerna kan allt få sig en omgång. :)

      Radera
  4. Tror "människan" i detta fallet Emma.. kan känna efter när hon ska vila eller inte. Sticker de så förbannat i ögonen att ni bara måste komma med den lama kommentaren.?? Kroppen är gjord för att jobba varje dag. I vissa länder springer de upp till fem mil om dagen för att ta sig till skolan. De är ju inte så att ni bryr er för att ni är uppriktigt oroliga. Det lyser igenom, och det bara osar avundsjuka.

    SvaraRadera