- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 29 juni 2012

Det gick bara utför och utför..

Gomorron allihopa! :)

Jag sprang intervallerna igår men kroppen var precis så sliten som jag trodde. Med andra ord så orkade jag inte alls speciellt mycket.. På schemat stod 6 x 1 km med 1 minuts vila. Åt rejält med gröt när jag kom hem från jobbet för att eventuellt ladda liiite krafter i benen. När det började närma sig så joggade jag till arenan och fortsatte sedan att värma upp på plats. Totalt blev uppjoggen 3,5 km.

Innan jag gav mig iväg igår. Fick en kommentar av min sambo om att mitt jätterosa linne inte riktigt gick ihop med mina blå-gröna tarther, haha! ;)

Sen var det dags för intervallerna.. De första två gick ok men sen dog jag totalt.. Fick kämpa som en gnu för att orka resterande. :( Jag fick ta i hårdare och hårdare för varje intervall och det ändå gick det bara långsammare och långsammare.. Tänkte bryta efter den 5:e och korsade gräsmattan där jag ångrade mig (man går aldrig emot sitt motto!!) och gick direkt på sista intervallen med bara 30 sekunder vila. Lite dumt kanske men är man inte snabb så får man väl försöka vara uthållig istället? ;)


Intervalltiderna..

När jag avslutat den sista så var jag nöjd över att jag inte avbröt även om tempot inte var det bästa. ;) Joggade ner en sväng efter intervallerna var klara och sedan blev det ett corepass med klubben. Alltså, jag körde ju rygg och mage igår på gymet så träningsvärken var inte att leka med.. Körde ändå så gott jag kunde. :) Efter core och lite eftersnack så påbörjade jag nerjoggen hemåt. Vaderna var som fiolsträngar och jag var helt slut. Totalt blev nerjoggen 3 km och gårdagens pass i sin helhet 12,5 km.

Sov inte mycket inatt men lyckades dock somna lite ett par timmar innan det var dags att gå upp. Det är värre än att ligga vaken hela natten för det är sjukt svårt att komma ur sängen så snart efter man väl somnat.. Gick i vilket fall upp och kroppen kändes sliten så jag bestämde mig för att gå lite kortare med Lilleman och i ett lägre tempo= aktiv vila. :) Blev 10 km på 1 timme och 20 min.

Nu blir det jobb under dagen och storhandling och vila i eftermiddag/kväll. Imorgon åker jag med min sambo till Norrköping (han ska och hjälpa en vän). Förhoppningsvis hinner jag träffa mamma lite innan de åker till Skåne och sedan har jag tänkt att springa ett lugnt långpass. :) Troligtvis blir vi kvar i Norrköping sen till söndag. Skönt att komma bort lite och grilla, mysa och promenera i skogen med Lilleman. :)

Hoppas ni får en fin fredag!! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Men vad har det varit i natt, har läst på flera bloggar att de inte sovit mycket, själv lyckades jag nog somna vid 4 och blev väck runt 05.30... trött är bara förnamnet idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är det enkelt eftersom det alltid är så natten efter intervallpasset. Kroppen går på högvarv måånga timmar efteråt för min del. :) Men va tungt det är dagen efter, finns inget värre än att inte kunna sova! :(

      Radera