- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 22 juni 2012

KM 400 m och supersnabba intervaller

Gomorron allihopa!

Sprang både KM och intervallerna sen igår och det gick över all förväntan. :) Började med att jogga till arenan och sedan fortsatte vi att värma upp innan start. Benen var som stockar och träningsvärken var fortfarande rejäl så hade inga höga förväntningar på det som komma skulle. Totalt blev uppvärmningen 4 km.

Jag tjatade till mig innerbanan trots att Håkan sa att den var den sämsta. Jag trodde dock de var den enda jag skulle lyckas hålla hela vägen, haha. ;) När starten gick så kom de liksom (konstigt nog) som en övveraskning och jag liksom skuttade iväg. Lyckades således att sträcka till vaden på första steget (BRA JOBBAT!!) men fortsatte ändå. Det var ju bara ett varv runt 400m-banan så körde på i ett bra tempo förutom i kurvorna när jag bromsade lite då det var snävt (därav är den innersta banan den sämsta..). Fegade nog lite på grund av vaden också men gick ändå i mål som tredje tjej och på tiden 1:17 vilket jag är nöjd med. :)

Efter loppet hade jag rejält svårt att andas, ansträningsastma och pollen i luften samt den höga farten (som jag inte är van vid) gjorde att det värkte rejält i bröstet. Mitt heat var det sista så vi fick kortatst vila innan de efterföljande intervallerna som idag var stege (1000m-800m-600m-400m-200m) och det var meningen att man skulle springa tusingen rejält fort och sedan försöka hålla det tempot resterande intervaller..

Gick ut rätt hårt från start och körde första tusingen på rekordtid på 3:52 min, har aldrig sprungit ute under 4 min så jag är sjukt nöjd! :) Resterande intervaller gick ännu fortare och jag förstod ingenting. Jag ledde andra gruppen under alla intervaller, har aldrig hänt förrut! ;) Det måste varit den första 400-ingen som satte fart på mig för så här snabb har jag aldrig varit innan. Jag är som sagt sjukt nöjd med gårdagens bedrift. :)


Mina intervalltider från igår! :)

Efter intervallerna var klara så joggade jag de 2 km hem igen. Blev en lång stretch innan en skön dusch och sängen för min del. :)

Idag har jag börjat morgonen med att gå 11,5 km med Lilleman. Benen var återigen ganska tunga men de pinnade på rätt bra ändå. :) Resterande del av dagen ska jag vila (eller vila och vila, vila från träningen iaf). Har städat och snart ska vi till maxi och handla. Åker över till mammas hus i Norrköping vid lunch och till kvällen kommer ett kompispar och deras två hundar på besök för grill och socialt umgänge. :)

Imorgon åker Peter och fiskar, då ska jag passa på och springa ett långpass tror jag. :)

Glad midsommar till er alla! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar