- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 11 juni 2012

Tung i baken :)

Gomorron allihopa! :)

Så var det måndag igen.. Känns inget vidare måste jag säga. Hel arbetsvecka också för min del, buhu.. Haft så mycket röda dagar med flexledigt dan innan på sistone så jag har avnt mig att arbeta mindre. ;) Nästan vecka blir dte dock kort vecka igen eftersom midsommarafton är på fredagen. :)

Blev som sagt helvila för mig igår och det var skönt. Blev en jäkla massa skitmat hela dagen, hamburgare till lunch och pizza till kvällsmat, haha. Ingen bra träningsmat direkt. ;) Fick sådan sjuk träningsvärk i mina vader efter lördagen så jag kunde knappt gå när jag suttit still en stund. Kändes bättre när jag rört mig lite och blivit varm men sen var det samma visa igen om jag satte mig.. Kan inte säga att de kändes bättre imorse, haha. Hade problem att komma ur sängen. ;) Bestämde mig ändå för att ta en morgonjogg med Lilleman för att sparka liv i benen lite och bli av med lite av stumheten.

I början var det galet tungt. Benen värkte av träningsvärken och var trötta. Som om inte det räckte så var jag fasligt tung i baken efter all skitmat igår (skitmat gör mig slöö) och kände av min förkylningsastma rejält. Berodde säkert på pollen, konstigt nog brukar det kännas värre de dagar när det regnat fastän det borde vara tvärtom.. Efter några kilometer släppte träningsvärken och stumheten men tröttheten och tungheten i kroppen samt vissa andningssvårigheter fick jag dras med hela rundan. Det var ändå skönt att komma ut och jogga lite och totalt blev rundan 11,09 km och snitttempot 05:51 min/km. Perfekt som återhämtningspass denna morgon. :)

Bilden är tagen precis innan jag gav mig iväg till långpasset i lördags. Första gången med vätskebältet på. Pure carbs och BCAA i ena flaskan och vatten i andra, i mittenfickan ligger en gammal mobil-just in case. :) Funkande riktigt bra att springa med men jackan la sig inte så snyggt över det hela som ni ser på bilderna i inlägget under. ;)

I eftermiddag är det tänkt att jag ska gå till gymet och köra lite ben och mage. Kommer koncentrera mig på kontakt och köra väldigt lätt idag för att inte dra på mig för mycket träningsvärk. Har ju inte kört benstyrka på en månad nu så det är väl dags.. Inte något jag saknat måste jag säga men ett måste om jag vill vara stark och frisk. :)

Ha en fin måndag allihopa! :)

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Kan bara läsa inspireras och längta till jag får springa igen.... Tror jag ska kolla in lite nya löpskor i morgon, bättre än inget;0)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att köpa nytt är alltid kul! ;)

      Radera