- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

söndag 17 juni 2012

Terränglångpass i spöregn och duathlon a'la C

Hej allihopa!

Igår var inte vädret något att hurra för direkt.. När jag vaknade så vräkte regnet ner. :( Bara att klä på sig och ge sig ut med Lilleman. Blev dock bara 5 blöta km eftersom jag ville spara benen lite inför terränglångpasset ett par timmar senare. :)

Igår var det tre tappra löpare från NocOut som dök upp i Olstorp för att springa ett långpass i obanad, kuperad terräng. Jag, Oskar och Lisa gav oss iväg. Det tog inte lång tid försen vi var helt genomsura och det var rejält lerigt i skogen. Vi tre musketörer gav oss inte utan körde på ändå. :) Det var jättevacker natur och trevligt sällskap. Mina dagsform var inte lika bra som förra veckan och rundan var bra mycket mer kuperad men det var ändå jättekul. Efter 23 km var jag nöjd och åkte hem sittandes på en handduk i bilen för jag såg ut som en lerig, dränkt katt. ;)

På kvällen var jag rejält trött i benen och låren värkte. Jag kunde inte ens ligga på mage så ömma var de, haha! ;) Blev en lugn kväll med god mat och en bra film tillsammans med Lilleman och min sambo. :)

Imorse regnade det igen när jag gick upp.. Blev ändå 11,5 km morgonprommis med Lilleman eftersom han fick gå kortare igår. Väl hemma var vi helt dyngsura och jag kände mig ganska trött i kroppen. Tvätt och matlagning av veckans matlådor stod på agendan så det var bara att sätta igång.

Hade pratat med Fredrik om att spinna hans intensivpass vid tolv och bestämde mig vid kvart i elva att jag skulle springa en liten runda innan och köra ett eget litet duathlon. :) Drog på mig löparkläderna och vid elva gav jag mig iväg. Benen var pigga och lätta trots gårdagen. Efter en km träffar jag på min pappa och plastmamma (som varit i Spanien i två v så jag var tvungen att stanna) och pratade med dem i 5 min innan jag kunde fortsätta. Resterande km gick undan men det kändes aldrig jobbigt utan som ett lätt distanspass hela vägen. :) 7,17 km senare i 4:48-tempo var jag hemma. Nu var det bråttom om jag skulle hinna till gymet till tio i tolv som jag bestämt med Fredrik. Bytte om på 3 röda och kutade till gymet. Var helt genomsvett när jag kom fram, haha! Ingen tid att förlora utan det var bara att hoppa upp på cykeln och köra igång! :) Alltså Fredriks intensivpass är bara så himla bra! Körde järnet hela timmen och även om det var jobbigt så gick det lätt med bra musik och världens bästa spin-ledare. :)

Efter mitt lilla duathlonförsök var jag rätt mör i benen ska ni veta. Träffade på Peter och Leon på vägen hem så följde ändå med dem på en liten extra runda. :) Nu ligger jag mätt och belåten i sängen framför TVn. Blir att ta de lugnt resten av dagen nu. Imorgon ska jag gå och kämpa med vikterna på gymet igen har jag tänkt. Kan behövas efter den här helgens konditionsmarathon. ;) Bjuder på dagsformen. :)

2 kommentarer:

  1. herregud vilken fin mage, omöjligt efter 40?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Nej, ingenting är omöjligt! Min väninna som tävlar i fitness är 39 och har en sjukt fin kropp, snyggare än de flesta 20-åringars! ;) Kämpa på! :)

      Radera