- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 1 juni 2012

Nytt PB på milen och årsmålet ett minne blott!! :)

Gomorron allihopa!!

Kom hem så sent igår så jag orkade inte skriva.. Det gick jättebra igår! Min fjärde tävling någonsin avklarad! PB med 2 min på min förra (och första) milltid från i slutet av mars och årsmålet på sub 45 nått med en sluttid på 44:42 min!!! Jag hamnade på 31 plats av 898 damer på 10 km, det kan jag inte annat än vara nöjd med! :D

Jag var så glad efteråt så jag trodde jag skulle tjuta, haha! ;) Jag och min partner Lisa höll ihop från start och sprang jämsides hela loppet ända fram tills i slutet när hon tog mig med 11 sekunder. Men jag är inte bitter för det, jag har ju precis börjat min resa som löpare. Sen är jag sjukt stolt över henne! :) Vi hade bra kommunikation hela loppet och höll tänkt tempo (eller något över) hela vägen, skön känsla hela vägen och snabbskorna satt på. Banan var bra mycket jobbiagre än den från mitt första millop som var ordentligt flack i jämförelse. Jag tyckte denna bana hade backar mest hela vägen då jag inte är van. Men så bra det gick ändå, sjukt stolt över mig själv!! :)

Började gårdagskvällen med att jogga de två kilometrarna till mötesplatsen där jag skulle möta upp Lisa och min far som skulle ha koll på våra överdragskläder under loppet. När vi klätt av oss jackor och tröjor så fortsatte vi värma upp. Totalt blev uppvärmningen 3 km.

Bild tagen precis innan start av Peter Holgersson (klicka på bilden för att förstora)


Första fem kilometrarna av loppet kände jag mig sjukt stark men sedan började tröttheten komma lite och de sista tre blev en rejäl kamp. Tur att pannbenet sitter där det ska för jag lyckades till och med öka på sista kilometerna och spurta trots att jag egentligen inte orkade. ;)


Mina km-tider under loppet, syns att jag började bli trött under 7:e km. ;)

Nu går jag vidare mot nya mål och eftersom jag redan nu tagit mitt årsmål på milen så sätter jag ett nytt på sub 44 min och hoppas kunna klå även detta i år. :)

Efter en lång (!?) väntan på resterande del av mitt jobblag (som startade på 5 km ca 15 min innan jag gick i mål) så mötte jag upp min chef och hans barn (som tävlade då inga fler på Miljö- och hälsoskydd ville (vågade!?) vara med). Vi hämtade ut vår picknick-korg och satte oss och fikade. Vid halv nio var det dags för mig att dra mig hemmåt då jag inte hade nyckel med mig och vår portkod låses vid strax innan nio. Jag fick med mig en massa varor från picknick-korgen som jag hade i en påse under armen när jag joggade de 2 km hem. Det var tungt kan jag lova för den vägde en del.. Totalt blev alltså gårddagens pass på 15 km.

Sov inte en blund inatt så det var inte svårt att komma ur sängen imorse när klockan ringde, jag hade ju legat och väntat på den ett tag. ;) Eftersom inte Lilleman fått gå något längre de tre sista dagarna så var det dags för den gamla vanliga rundan på 11,5 km. Benen kändes ganska slitna och höfterna likaså efter gårdagens asfaltspers i snabbskorna. ;) Det gick ändå bra och gå och jag höll ett något lägre tempo än vanligt för att inte stressa kroppen.

Nu sitter jag på jobbet, min högra höft värker lite men den är säkert bara sliten. Nu blir det att vila resten av dagen så får vi se hur kroppen känns imorgon. Om den är pigg så blir det en lugn återhämtningsjogg med Lilleman imorgon bitti, annars flyttar jag fram den till söndagen.

Ha en fin dag allihopa!! :)

Kramar C

2 kommentarer: