- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 7 juni 2012

Tröttaste benen..

Gomorron allihopa!

Distanspasset igår gick inte alls bra.. Benen ville inte och var så slöa och trötta så det finns inte. Har nog aldrig varit med om något jobbigare löppass någonsin. Måste vara massagen som tagit så hårt på dem, kan inte komma på något annat. Blev 12,35 km i alla fall men ingen del av passet kändes bra skulle jag vilja säga. Hade jag inte betsämt med Lisa så hade jag nog avslutat passet i förtid helt klart.. När jag kom hem så var jag mer sliten än jag brukar vara efetr ett långpass.. Säger väl allt.. :(

Efter lunch så sov jag lite och när jag vaknade kände jag mig fortfarande sliten. Åt lite mellis och sedan piggande jag till lite. Bestämde mig för att gå till gymet för det är inte så troligt att jag kommer komma iväg dit mer dena vecka men löpning och diverse annat på schemat. Körde rygg, bröst och biceps så jag fått med allt denna vecka förutom mage. Den får jag köra i helgen helt enkelt. :) Kände mig strak men oj så jobbigt det var att köra tre musklegrupper, var helt färdig efteråt. Nu är det avklarat i alla fall och jag är nöjd att jag gjorde det. :)


Korten är tagna vid ett tidigare tillfälle..

Imorse vaknade jag segare än segast.. Bara att gå upp och ut och knalla med Lilleman.. Om benen var sega igår så var de om möjligt ännu segare idag.. Ljumskarna gör ont också av någon konstig anledning.. Fick kämpa hela rundan för att orka ta mig runt, så brukar det aldrig vara när jag går. Det känns som benen sover och hur mycket jag än kämpar så vill de inte. Vaderna känns dock betydligt mindre spända nu efter massagen.. Men resten av benen är inget roliga alls.. :( Börjar tveka på om jag ska gå på intervallpasset ikväll.. Inte så att jag kommer klara av att göra något bra ifrån mig ändå.. Det står 7 x 800 m på schemat med 1 min vila och ingen serievila.. Spy-intervaller som Lisa kallar det. Hon skulle ut och äta ikväll så hon slipper dem dock. ;) Vi får se hur jag känner mig i eftermiddag men just nu hade jag inte kunnat springa fort i vilket fall..

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Trist att benen var sega, men 12,35 km var ju helt ok ändå ju. Eller hade ni tänkt er ett ännu längre pass?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var inte längden utan känslan och hur benen kändes. Ett långt pass kan kännas lätt och ett kort hur tungt som helst. :S

      Radera