- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 14 juni 2012

Hur seriöst är det?

Inför KM ställer jag mig bara frågan; hur seriöst är det egentligen? Alltså jag förstår att de som har en chans att vinna ser detta som en prestige-grej men för oss vanliga dödliga (som jag) så känns det lite väl överseriöst. Jag visste att vi skulle hjälpa till och ta tid på varandra men inte att vi skulle ta varenda varv-tid och föra journal om detta!? Alltså har det betydelse för någon annan än den som i så fall springer?? Och då är det väl under tiden för att veta om tempot ska upp eller ner!? Och i så fall måste man väl ta dem på sig själv ändå eller om man ska ha koll? Det kanske hör till att man ska veta varenda varv-tid efter ett km, vad vet jag! Men i vilken ordning som folk kommer i mål kommer det ju knappast vara någon tvekan om ändå menar jag. ;) Jag tycker att det kan kännas lite överseriöst för ( i alla fall mig) och ha det på det här viset. Jag bryr mig nog inte om varken bu eller bä och kan lika gärna klocka mig själv om jag ska vara ärlig. Jag trodde detta var för att det skulle vara kul men tydligen så är det världens grej, haha! En annan har ju bara sett detta som ett vanligt intervallpass, inte laddat ett skit, halvskadad och inte sprungit ett enda snabbt steg sedan förra tävlingen för två veckor sedan..

Privata angelägenheter gör att jag inte vet om jag kan vara på plats i tid (vilket är illa nog) och sen så ska ju vi tjejer (självklart) starta sist också vilket innebär att vi ska stå och häcka en timme (el minst 45 min) på plats innan vi får starta. Ingen aning om hur uppvärmningen ser ut också eftersom vi ska stå och klocka killarna. Hur mycket tid kommer finnas för detta? Stressuppvärmning precis innan start!? Eller kommer vår start bli ännu senare än halv åtta? Inget vidare när man har hund att gå med och måste gå upp halv fyra morgonen efter.. För mitt lårs skull är det troligtvis jätteviktigt att jag är ordentligt uppvärmd, annars så kommer jag nog säkerligen bli skadad på riktigt.. Åh jag vet inte nu, känner mig lite neggo, dålig som inte taggar till, stressad och idiot som inte förstår varför detta är en så stor grej. :/



Rygg- och bicepspasset igår gick i vilket fall riktigt bra! Super-setade för fulla muggar och svetten bara sprutade om mig när jag slet i vikterna. Hann med 4 övningar (4-6 set) per muskelgrupp och körde totalt slut på mig själv. :) Träningsvärken börjar nu släppa lite i benen och rumpan men är helt fullständig i överkroppen. Känns som en riktigt bra träningsvecka styrkemässigt måste jag säga. :) Fortfarande rejält öm i höger sida där Peter massakerade mig totalt i måndags, haha. Undrar hur lång tid de kommer ta innan de släpper!? :S

Imorse tog jag en kortare morgonprommis för att spara lite energi i benen tills ikväll. Benen kändes slöa och de 5 km jag gick var rätt tunga måste jag säga. Höger lår gjorde ungefär lika ont som igår så ingen förbättring där.. :/

Kramar C



2 kommentarer:

  1. Jag hade tagit det lugnt! Kommer fler dagar och möjligheter!

    Va rädd om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du låter sådär sugen....
    Kommer ju som sagt fler tillfällen;)

    SvaraRadera