- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 19 juni 2012

500-ingar på morgonkvisten

Gomorron allihopa!

Gud va seg jag var imorse! Försov mig lite och när jag äntligen fattade vad det var som störde mig hela tiden (klockan som ringde var 5:e min ;)) så hade jag snoozat i 25 minuter, haha! ;) Jag har varit så här seg i över en vecka nu. Undrar om det är gräspollen som jag är så allergisk mot.. Äter ju medicin men det kanske inte räcker till helt enkelt.. :(

I vilket fall så fick jag klä på migsnabbt jag bara kunde och ge mig ut med Lilleman. Blev 3,3 km morgonjogg med honom som uppvärmning inför mitt lilla intervallpass jag tänkt att köra. Väl hemma igen så lämnade jag av Leon och gav mig ut igen. Hade bestämt mig för 10 st 500 m-intervaller denna morgon och hade lagt in intervallpasset i Garmin. Första intervallen gick väldigt segt.. Tyckte jag sprang på rätt bra men tiden visade något helt annat, haha. Kände mig rätt stum i benen efter gårdagens benpass och energilös av den tomma magen. Men jag ger mig inte så körde på. Vilade 60 sek mellan varje intervall och körde allihopa utan någon serievila. Tydligen så hade jag missuppfattat Garmin för när jag kört den 10:e så stod det 10 på dispalyen och då trodde jag att jag hade den sista kvar.. Så när klockan pep så körde jag igen. Upptäcker efter 400 m (när jag ska titta på hur jag ligger till) att jag är inne och springer på nedvarvningen, haha. Lika bra och köra de sista 100 m tänkte jag och fick sedan stoppa klockan manuellt. Den sista gick bäst dock, där var det verkligen all-in, haha. ;) Jag körde intervallerna utmed en runda så det var en del backar där jag fick ta i lite extra för att hålla tempo. Bästa upplägget hade varit att välja en strcka som är flack och springa fram och tillbaka för att få bästa tiderna men det är så fasligt trååkigt. :) Jag är inte så snabb på korta distanser och behöver verkligen träna på detta. Jag börjar alltid bra en sedan vill benen sänka frekvensen.. :( Hur som haver så är jag nöjd med min insats så tidigt på morgonen och utan någon energi i kroppen. Hade hoppast på bättre tider men jag kan nog inte förvänta mig så mycket under de förhållandena. ;)


Intervallerna, inte så snabb som jag hoppats på men förhoppningsvis så kan jag korta ner dem med några sekunder om jag kör senare på dagen. Blir att prova det nästa gång. :)

När jag sprungit den 11:e intervallen så joggade jag hemåt. Blev 2,1 km innan jag åter var hemma igen. Blev en stretch (inte så lång som den borde vara men ändå) innan jag gav mig in och till duschen. Totalt blev dagens pass 10,9 km. :)

I eftermiddag så väntar ett besök hos sjukgymnasten vid 15:30. Då ska han ta en titt på missären och så får jag min dom. ;) Jag är lite nervös men har inte alls direkt ont längre så hoppas allt är ok. Eller åtmisntone så bra så jag kan fortsätta köra som vanligt. ;) Efter sjukgymnasten så är det dags för ett gympass med min sambo, idag står bröst och axlar på schemat. :)

Bild tagen av Oliver Wettergren under KM i torsdags. :)

Hoppas ni får en fin dag! :)

Kramar C

2 kommentarer: