- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 18 juni 2012

Soft dag på jobbet :)

Hej allihopa!

Idag har jag haft en riktigt skön "jobb"-dag. Vi skulle på studiebesök med nämnden till Mjölby och eftersom jag bor år rätt håll så åkte jag direkt dit istället för att åka den gemensamma bussen från jobbet. Vi skulle mötas halv tio vilket innebar en rejäl sovmorgon för mig. Dock fick jag inte sova längre än vanligt eftersom Lillen skulle ut innan han och husse skulle åka till jobbet.

Gick som sagt upp som vanligt och knallade 11,5 km med lillen för att sedan duscha och lägga mig igen. Det var riktigt skönt kan jag lova. :)

Väl i Mjölby blev det fika och sedan mingel för oss som inte hade ärende på nämnd denna gång. Blev att knalla runt lite och sedan en sväng på stan. ;) Efter detta var det lunch där det bjöds på god mat som följdes av en rundvandring. Dagen avslutades sedan med ännu mer fika och vid 14.00 var vi klara. Haha! Att man kan få betalt för en sån här dag säger jag bara! ;) Peter jobbade faktiskt i Mjölby idag så han kom förbi stadshuset med Leon så han kunde följa med mig hem. :)

Så fort jag kom hem drog jag till gymet och körde ben, biceps och triceps. Skulle kört mage istället för biceps idag men lingonveckan gjorde att jag hade så ont i magen så jag valde att byta dag på biceps och mage denna gång. Passet gick i vilket fall riktigt bra och jag körde på ordentligt i ett högt tempo med mycket superset (som vanligt nu för tiden ;)).

Nu är klockan inte ens fem och jag är redan färdigtränad och har hunnit gå med hunden och duscha. :) Imorgon bitti väntar ett löppass och förhoppningsvis på pigga ben trots träningen nu i eftermiddag. Tror dock det funkar fint för träningsvärken har nog inte hunnit komma än. ;)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nja, jag tyckte det var rätt trist faktiskt. Hade kunnat göra mera nytta hemma. ;)

      Radera