- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 15 juni 2012

Nytt PB men ändå inte nöjd!?

Ja, vad är det för fel på mig kan man fråga sig? Var ju inte direkt jättetaggad igår men Per lyckades ändå få mig att tagga till lite genom enorm stöttning och pepp hela dagen. Jag fick lova att sätta ett mål, i första hand att slå mitt förra PB från maj på 21:58 och sedan även att försöka lyckas med 21:40 som total tid. Visste att jagpå en bra dag kunde klara av detta men med dålig uppladdning med två veckors lull-pass, skadan i högersidan och dåligt självförtroende gjorde att jag var mycket tveksam..

Hur som haver så kom jag till start. Joggade de 2 km till arenan coh fortsatte sedan att värma upp 2,5 km innan det var dags. Hade bestämt mig för att gå ut i 4:20-tempo (det jag var tvungen att hålla för att fixa en sluttid på 21:40) och sedan försöka hålla det hela loppet. Starttempot blev något snabbare men det kändes ändå bra i benen. Hade rätt ordentligt ont i höger-sidan innan start men det kändes sedan mindre under loppet (hade annat att tänka på ;)). De första tre km var lätta och jag kände mig stark. Sedan kom stumheten i vaderna som ett brev på posten och det blev plötsligt tungt. Kämpade den fjärde km och sprang något långsammare för att sedan ge mig fan på att klara mitt mål och återigen öka på den femte. Och det gjorde jag också, min sluttid blev 21:29 och nytt PB på 5 km med 31 sekunder sedan maj. Och jag kom inte sist! ;) Trots att det bara var bra starka löpare som deltog denna gång. Jag var nog helt klart den som var färskast på banan också. ;) Tro det eller ej men ändå var jag inte nöjd! Helt sjukt egentligen.. Men samtidigt visste jag att jag inte kunde gjort bättre ifrån mig denna gång. Efter loppet joggade jag de 2 km hem som nedvarvning. Totalt blev gårdagens löpning 11,5 km.


Gårdagens lopp med km-tider

Kunde inte sova sen på natten som vanligt och låg istället och hade ett riktigt psyksamtal med mig själv. Efter mycket om och men så kom jag fram till att jag inte kan va annat än nöjd! Jag har bara hållt på seriöst i ca ett halvår och har bara sprungit 5 lopp och förbättrat mig andra gången jag löpt en distans varenda gång. Jag hade ju inte heller laddat optimalt och var skadad denna gång. Mitt pannben är starkt som attans redan eftersom jag verkligen kan pressa mig själv. Nu har jag i vilket fall bestämt mig för att kroppen ska bli lika stark som pannbenet och jag ska minsann bli en fena på de här med löpning. Om bara kroppen håller vill säga! ;)


Gruppbild på oss NocOutare efter loppet. Jag är inte snabbaste tjejen men troligtvis kralligast av bilden att dömma (nåt ska man väl ha). ;) Bilden är tagen av Oliver Wettergren (klicka för att förstora).

Imorse blev det 11,5 km morgonprommis på oförskämt pigga ben och högersidan kändes inte värre än innan jag sprang så det måste ändå vara ok. :) Ska vila i eftermiddag för imorgon väntar ett nytt långpass för min del (inte 3 mil denna gång ;)) och förhoppningsvis blir det ett riktigt svinkul terrängpass som förra veckan. Nu ska jag ha så roligt jag bara kan med min löpning ett tag har jag tänkt. Kvalite ska springas varje vecka men därimellan ska jag ha så kul jag bara kan. :) Man blir bra på det man gör har jag hört. ;)


Note to self!

Kramar C

4 kommentarer:

  1. Du är så grym! Bästa löparpartnern :) Kram/Lisa

    SvaraRadera
  2. Det gick ju jättebra! Duktig du är som satte nytt PB, grattis!

    SvaraRadera
  3. Vet hur det känns. Men jag tycker du ska vara SÅ nöjd! Kanontid och nytt PB- hejja dig! Imponerande.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Tack allihopa! Va ni är gulliga! :)

    SvaraRadera