- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 12 juli 2012

Vad får dig att gå upp extra tidigt?

Nu går jag ju upp nästan omänskligt tidigt (har jag fått höra) redan som det är men den senaste veckan har jag satt klockan 5 minuter tidigare varje morgon. Varför? Jo för att jag ska ha tid över att spendera vid mitt favorit körsbärsträd i slutet av min och Lillemans morgonrunda. :) Alltså jag älskar verkligen körsbär! Särskilt de där stora fina! Och det är precis ett sådant träd som jag spenderar de där extra fem minutrarna vid varje morgon. Snaskar och plockar på mig så mycket jag kan så jag kan fortsätta snaska hela vägen hem. ;) Imorse märkte jag dock att det var fler som hade hittat "mitt" träd då det inte var ett enda körsbär kvar i räckvidd. Fick halvt klättra upp i trädet och dra i grenar som en idiot för att få tag på ett gäng. Lyckades ändå få tag på rätt många fina men nu blir det ju bara svårare för varje dag som går.. :( Lilleman tittade på mig som jag var en idiot när jag hängde där i trädet desperat sträckandes efter bären, haha! ;)


Mmmm :)

Rygg-, biceps- och magpasset igår gick bra och jag hade bra kontakt i alla övningar. Kände mig ganska stark faktiskt och är riktigt nöjd. Annars så är jag helt klart svagare nu för tiden när jag springer så mycket om man jämför med förr när styrkan var den största delen av min träning.. Men det är roligare att springa och träning ska vara roligt i första hand. Underhållstränar mest musklerna nu för att bibehålla det jag har då jag tycker det är sjukt snyggt med definierade muskler. :)



Ikväll är det åter dags för intervaller. Hoppas träningsvärken efter prehaben igår morse hinner lägga sig lite. Jag är medveten om att jag har två ben och och röv nu om vi säger så, hela tiden gör de sig till känna. ;)

Hoppas ni får en fin dag! :) 2 arbetsdagar kvar till semestern nu!! :D

Kram C

2 kommentarer:

  1. Det är ju så gott med körsbär, eller bigaråer.
    Jag hoppar upp extra tidigt för träning eller om det är någon resa på g, annars är det inte mycket som får upp mig tidigare ur sägen.. ja förutom barnen så klart =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så heter de ja! Kom inte på! ;) Kan tänka mig att barnen är morgonigga. ;)

      Radera