- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 29 november 2010

Biceps, bröst, mage och spin

Igår blev det vila för min del. Det varv världens snöoväder hela dagen, kom säkert 2 dm nysnö. Inga plogbilar var ute på hela dagen så de var inte lätt att ta sig någonstans :S Motivationen för att pulsa till gymet var låg så jag struntade i det eftersom jag kört alla mina pass för veckan. :)

Imorse var det riktigt kallt, över 10 minus. Det snöade och blåste iaf inte så det var en riktigt trevlig morgonpromenad. De hade lyckats ploga nästan överallt innan vi kom ut också så det var inga problem att gå. :)

Idag har jag pluggat, tränat och pluggat mer. Helt körd i huvudet nu! :S Träningen idag var biceps, bröst och mage. Passet gick ok även om jag inte kände mig så stark. Funderar på om jag skulle behöva en veckas ledighet från styrkan och ladda upp batterierna!? Övningarna jag körde idag var:

Biceps
Hantelcurl 6 set
Bamsecurl 4 set
Med rak stång i cc 3 set

Bröst
Bänkpress, rak bänk 3 set
Hantelpress, lutande bänk 5 set
Flyes i cc 4 set
Armhävningar för att puma ur det sista.

Mage (endast med viktmotstånd idag)
Crunches i cc 12 set
Abcoaster 9 set

Efter styrkan blev det 60 min spinning. Det gick bra idag som vanligt. :)

Nu ska jag lägga skolarbetet åt sidan och börja med kvällsmaten. :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar