- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 9 november 2010

Snökaos och en lycklig Lilleman ♥

Rätt jobbig dag måste jag säga.. När jag cyklade hemifrån så svänger en gubbe ut med bilen i världens fart precis framför mig (fast han hade en stor jävla väjningspliktsskylt framför sig och jag dessutom kom från höger..) så jag fick bromsa kraftigt. Då det var rätt halt ute så gled jag nästan in i bilen och kunde lika gärna hamnat under den. Ibland undrar man om vissa verkligen borde ha körkort? En del bilförare är verkligen livsfarliga i trafiken. :( Tur att jag cyklade väldigt långsamt med tanke på vädret, annars hade jag väl varit död nu. Förutom detta var det inte direkt en behaglig cykeltur i stormen.

Skolan har varit väldigt tuff idag med späckat korvstoppningsschema. Snöat har det gjort heeeelllaa dagen och det är blask i stan och snömassor utanför. Blir väl en morgonprommis i snö upp till knäna imorn antar jag..

Min sambo hämtade mig och cykeln idag då det inte var nåt vidare väder och cykla hem i. När vi kom hem så gick vi ut med Lilleman. Där har ni nån som älskar snö! Han var som tokig ute, länge sen jag sett honom så lycklig. :) Vågade inte ens släppa honom, ville inte att han skulle få spelet här i samhället. ;) Han kommer ha såå kul imorn på morgonprommisen! Då är vi nog ensamma ute som vanligt så då kan han springa precis hur mycket han vill. Att se honom så glad gjorde min dag. Nu väntar han på kvällsprommisen och hoppas vi ska gå ut så fort jag går förbi dörren, sötis! ♥

Nu har jag lagat köttfärssås åt min sambo. Ville inte ha det själv idag då jag åt köttfärs till lunch men jag hade looovat att laga det så jag fixade till honom iaf. :) Brist på inspiration till mig själv gjorde att jag åt proteingröt och efter föll jag för frestelsen och gjorde egen vaniljyoghurt med havreringar. Nu är jag mätt kan jag säga. ;)

Dags att lägga sig i sängen, kolla TV och vila magen. ;)

Kram på er /C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar