- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 22 november 2010

Biceps, bröst, mage och spinning

Nu är träningen avklarad för dagen och lunchen ligger i magen. :) Blev rester från igår och det smakade nästan ännu bättre nu när jag tränat så hårt. :)

Styrkan gick bra även om jag kände mig lite halvsvag på något vis. Klarade av att köra på samma vikter som förra veckan men inte öka något vilket kan ses som en liten besvikelse. Kan ju inte räkna med att göra PB varenda pass heller.. Övningarna jag körde var:

Biceps
Hantelcurl 5 set
Bamsecurl i cc 4 set
Med rak stång i cc 3 set

Bröst
Hantelpress 5 set
Flyes i cc 4 set
Bänkpress 3 set
+ armhävningar som avslutning för att pressa ur det sista ut tuttarna. :)

Mage (träning med viktmotstånd)
Crunches i cc 6 set
Abcoaster 9 set
Crunches i maskin 3 set
+ situps på medicinboll för att helt göra slut på magen. :)

Efter styrkan på 1 h och 15 min så var det dags för 60 minuter spinning. Läraren var inte den bästa kan jag säga. Passet var slappt och hon var inte i den bästa formen, flåsade som en idiot i headsetet.. Jag körde mitt egna superpass (som vanligt när jag inte tycker passet riktigt håller måttet) för att köra slut på krafterna. Blev ett riktigt tufft pass för min del. :) Träningsvärken kändes men det gick bra ändå. Känns faktiskt bättre nu efteråt, hoppas de håller i sig! ;) Nu är jag nöjd med min prestation för dagen. :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar