- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 26 mars 2013

En mil på landet i kvällsol!

Gomorron allihopa!

Efter jobbet igår så var jag sådär omotiverad som man kan va på måndagar. Trött efter alldeles för lite sömn under natten (ja, hur svårt är dte inte att somna på söndagskvällen?) och bara en massa strul på jobbet.

När jag åkte hem så var det helt underbart väder ute, strålande sol och ingen blåst. Väl hemma så bestämde jag mig för att ge mig ut på en liten löprunda i det underbara vädret. Tanken var en lugn och skön mil i kvällssolen. Börjde bra med de första två kilometrarna, fokus på teknik med hög stegfrekevens och korta steg. Träningsvärken i insida- och baksida lår efter långpasset var inte nådig så att ta ut steget var inte att tänka på ändå. ;) Efter dessa två inledande km så ville benen pinna på och jag lät dem öka tempot (inte steglängden!) utan att det blev jobbigt. Kilometer 3 avverkades på strax under 5-tempo och kilometer 4 likaså. Hade en härlig lätt känsla i kroppen och bestämde mig för att springa på lite (bara lite eftersom jag inte sprungit något snabbare på så länge nu och ville INTE stressa kroppen..) i fem km totalt. Den 5:e km gick ännu lite fortare men med samma lätta känsla i kroppen. Efter att denna avverkats så vände jag hemmåt (för att få en mil totalt) och fortsatte 6:e kilometern i samma tempo som den innan. Vid den sista kilometern av min lilla snabb-femma så lät jag benen öka tempot lite lite till och swisch så var även den kilometern avverkad. :) De sista tre km joggade jag ner i ett skönt tempo (som även det kankse var lite fort men jag kunde inte hålla mig). Jag var hemma ganska exakt när solen gick ned, en helt underbar måndagseftermiddag. :) Totalt blev passet 10 km och snittempot för hela härligheten 5:11 min/km.

Passet i sin helhet. :)

Imorse var det att gå upp svintidigt som vanligt. På med vintermunderingen och pannlampan och ut i mörkret för att motionera Lilleman. Benen var pigga trots gårdagens lite snabbare pass vilket känns kanon. Totalt 11,5 km avverkades innan tuppen vaknade. ;)

I eftermiddag så är det dags att ta sig till gymet. Har inte varit där på två veckor nu när jag varit dålig, ska bli intressant och se hur det går. ;) Ha en fin tisdag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar