- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 5 mars 2013

Snart flyttdags!

Gomorron allihopa!

Igår eftermiddag så åkte jag till tandläkaren efter jobbet. 1200 spänn för att ta några bilder och raspa bort lite tandsten i en kvart!? Rena rama rånet! Aldrig varit så dyrt innan... Får väl vara glad att jag inte hade några hål för då hade det väl gott på 10 papp minst att laga antar jag! :S

När jag kom hem efter tandläkarbesöket så blev det att slappa lite på min träningsfria dag tillsammans med lillen. Efter lite kvällis och prommis med Leon så tittade jag och Peter på lamellgardiner till de stora glaspartierna i vardagsrummet samt TV-rummet. Vi hittade några fina som vi bestämde oss för. Jag ville även ha en träpersienne i det stora glasfönstert i vårt sovrum. Vi hittade en sådan fin som var precis som jag tänkt mig. :)

 
 
Lamellgardin och träpersienn. Inte de färgerna vi ska ha men samma modeller. :)

 
Igår fick vi veta vem som ska få vår lägenhet efter oss. Han ville gärna flytta in tidigare så nu måste vi vara ute ur lägenheten den siste mars. Det blir lite stressigt att hinna allt men det ska nog ordna sig. :) Min mamma och platspappa har även gett oss flyttstäd av lägenheten i påskveckan så detta jobb (det värsta??) slipper vi. Så skönt att en städfirma ska fixa allt. Vi behöver bara tömma lägenheten och sen är det klart! :) Nu är det en hel del som måste städas i huset men det känns ju roligare eftersom vi städar åt oss själva. :) Jag har tagit semester fredagarna den 15:e och den 22:e för att vi ska få extra tid så vi hinner allt. Nu börjar det närma sig, så spännande!! :D

Imorse var det plusgrader när jag och lillen gav oss ut på vår morgonjogg. Tog mina Saucony Cortana denna morgon. Gillar verkligen inte de skorna.. De är alldeles för dämpade och svampiga och då har jag ändå stenhårda inlägg i dem.. Ingen löpkänsla överhuvudtaget. :( Eftersom de var sjukt dyra så måste jag ändå använda dem då och då. Det blir inte imorgon igen i alla fall. ;)

 
Undrar om jag kan använde dem på pass? Det är ju som att de är pimpade med Bumbi-saft så de borde ju vara bra att studsa runt i. Om de ändå varit lätta men inte ens det! :(

Idag träffade vi farbror Blå flera gånger på morgonjoggen. De åkte runt i vartenda område jag och Leon sprang genom. Troligen tyckte de vi var idioter så som de glodde på oss varenda gång. ;) Totalt blev rundan 13,5 km denna morgon.

I eftermiddag så är det dags att gå till gymet igen. Ny Xtend ska inhandlas och vi ska träna. Axlar, bröst och triceps står på shemat denna dag.

Hoppas ni får en fin tisdag!

Kram C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar