- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 20 maj 2013

Helgen

Gomorron allihopa!

Hoppas helgen varit bra!? :)

I lördags gick jag och lillen upp tidigt som vanligt och knallade 7 km innan det blev en stor grötfrukost och lite vila innan det planerade långpasset. Hade bestämt mig för att springa lite kortare denna dag eftersom förra veckans långpass blev jättelångt. :)

I never thought I'd find someone like you ♥
 
Det var mulet och 15 grader när jag gav mig iväg. Ville inte göra samma misstag som passet innan där jag hade för mycket kläder på mig så jag tog korta tights och linne. Det var precis lagom varmt när jag sprang hemifrån. Jag följde en jättefin landsväg (bra skick och bred) med vacker natur runt omkring och nästan ingen trafik alls. Benen var pigga trots att jag hade motvind hela vägen men det var skönt för värmen steg fort ute. Följde denna till jag kom till ett kors efter ca 11,5 km. Där tänkte jag vända men såg en fin stig inne i skogen. Var bara tvungen att springa in på den och se vart den ledde. ;) Den gick dock inte så långt (bara ca 1 km) innan jag kom ut nästan där jag startade igen så där vände jag och sprang tillbaka hemmåt igen.


Kompisar längs vägen. :)

Stigen jag inte kunde låta bli! ;)

Idingsta Säteri som jag sprang förbi. :)

De kunde det där med att göra raka allér. ;)
 
På hemvägen trodde jag ärligt jag skulle dö! Det var så sinnesjukt varmt och kvavt ute och medvinden gjorde det ännu värre. Mycket pollen i luften och det blev svårt att andas.. :( På slutet var det så illa så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag var sjöblöt av svett (då menar jag att det gick att vrida ur kläderna) och det fanns ingen stans att svalka sig och vätskan i ryggan var slut.. Jag vet inte hur jag lyckades ta mig hem men på något sätt gick det.

Så fort jag kom innanför dörren hemma så spolade jag vatten över huvudet och drack mängder. Leon var också varm så vi sprang ner till sjön så han fick bada. :) Totalt blev passet 25,6 km (snittempo 5:37 min/km) och jag är glad att jag inte sprang längre i den hettan. ;)

På lördagskvällen kom min pappa och hans fru på besök och vi grillade och hade trevligt. Peter var ju bortrest så det passade ju bra med lite sällskap. :)

På söndagen gav jag mig ut på en morgonjogg med Leon. Det var fortfarande varmt ute och han tål det inget vidare (som jag) så han fick bada vid ett bad bara ett par km från oss. Lät honom bara följa på 6 km denna morgon för säkerhets skull. När jag lämnat av honom hemma så sprang jag ytterligare en vända. När jag kom hem var jag typ lika blöt som dagen innan, helt sjukt hur kroppen reagerar.. Totalt blev morgonjoggen 12,2 km.

Söndagen bestod sedan av matlagning, städning och tvätt. På eftermiddagen hade fick vi besök av svärföräldrarna som kom med en massa fina presenter till mig. :)


Detta låg på mitt skrivbord när jag kom till jobbet imorse. Världens bästa P-O hade gjort en fin karta över Östgötaleden åt mig. Vilket måndagspresent! Hoppas jag kan springa där snart! :)
 
Hoppas ni får en fin måndag!

Kram C

1 kommentar: