- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 29 maj 2013

Postiva klubben

Hade möte igår eftermiddag. :) När jag kom hem så var Peter lite sen från jobbet och jag hade 45 minuter att "döda" innan vi skulle åka till gymet.

"Beroendet" tog över och jag bestämde mig för att att en korta löprunda. Ja, jag vet att jag sa att jag skulle sluta springa.. Jag höll åtminstone uppe i två dagar! Säger som en nära till mig sa när jag konfronterade hen om att denne åter igen börjat att snusa efter flera veckors uppehåll; "jag blev så olycklig och deprimerad utan så jag var tvungen att börja igen". Olycklig och deprimerad vill man ju inte att någon ska vara eller hur? ;)

Hur som haver så gav jag mig iväg. Det var varmt ute men blåste friskt från alla åll och kanter så kändes inte så farligt ändå. Hade bestämt mig för att bara lunka runt lilla varvet på 6 km. Benen kändes ganska pigga från start och varje km gick lite fortare än den tidigare. När jag åter var hemma igen så var jag nöjd och glad igen. Tror jag framöver kommer att köra mestadels kortare löppass så får vi se hur det går.

Gårdagens km-tider. Snittempot för hela passet blev 5:14 min/km.


Jag hann precis lagom byta om tills det var dags att åka till gymet så det var ett precis lagom löppass denna dag både tidsmässigt och för kroppen. :)

På gymet gick det sedan jättebra! :) Löpningen hade gett mig massor av endorfiner och energi att köra riktigt tungt och intensivt hela passet. Övningarna jag körde igår var:

Axlar
Sidolyft med hantlar 4 set
Frontlyft med hantlar 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Axelpress 4 set

Bröst
Flyes i cc 4 set
Bröstpress i maskin 4 set

Triceps
Push downs med hantel 4 set
Enarms push down i cc 4 set
Press med rep över huvudet 4 set

Imorse vaknade jag pigg och glad och prommisen gick lätt trots en massa pollen som ville förstöra för mig. ;) Tänk vad lite samarbete kan göra! Tack kroppen! :)



Ha en fin onsdag!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar