- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 31 maj 2013

LCHF:are skulle gråta...

..om de såg mitt nya kostschema!

Jag har nu fått en kostschema av Mattias som äger gymet för att försöka kicka igång kroppen och sedan få den tillbaka till vad den var innan jag blev sjuk. Det är mycket mat kan man väl säga.. Och en riktig HCLF-diet med massor av kolisar och lite fett är det som jag ska gå på de närmsta veckorna. Sinnesjukt mycket mat är det (mot vad jag brukar äta i veckorna) men det sista jag har problem med är att äta så det ska nog lösa sig. ;) Jag återkommer till kostschemat lite längre fram. :)

 
Igår var jag på Länsstyrelsen hela dagen och fick därför lite sovmorgon. Började dagen på bästa sätt genom att springa. :) Började med 6 km med Leon och sedan fortsatte jag med 6 km ensam och där gick det undan (för att vara morgonpass och mig nu för tiden). När jag åter kom hem så avlutade jag med ytterligare 1 km nerjogg tillsammans med Leon där vi sprang till badet. Totalt blev det 13 km denna morgon. :)

Snittempot blev 4:57 min/km.

Imorse under morgonprommisen så träffade jag och Leon en fjolårskalv som var så söt! Han var väldigt nyfiken på oss och ett tag trodde jag nästan han skulle följa med oss hem. :) När jag sedan åkte till jobbet så fick jag stanna för 2 små söta rävungar som lekte på vägen. De var något utav det sötaste jag sett och jag kan tänka mig att de var ca 8 veckor (jämförelsevis med en hundvalp i den åldern). Hann inte ta något kort på dem men jag åkte hela vägen till jobbet med ett leénde på läpparna. :)

I eftermiddag ska all ny mat inhandlas och jag kommer börja för fullt redan imorgon, ser fram emot det massor. :)

Kram C

3 kommentarer:

  1. Du som springer så pass, kolhydrater är ju grymt viktigt..
    Vad vore livet utan det:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var inte så att jag inte åt dem innan men nu ska det tydligen bli sjukt mycket framöver. Ska bli kul och se vad kroppen säger av denna överdos, både löpmässigt och styrkemässigt. :)

      Radera
  2. Hoppas att det funkar bra med det nya upplägget. Mysigt med små rävungar.
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera