- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 23 maj 2013

Mycket löpning och gymet

Gomorron!

Igår sprang jag till gymet eftersom jag missade gympasset på tisdagen. Det var varmt ute denna dag och vaderna var fortfarande stumma. Sprang några km innan jag ändå bestämde mig för att göra en fartökning under nästkommande 5 km. Hann bara springa några 100 meter innan jag kom ut på slätten. Där var det (som alltid) världens motvind som jag fick tampas med. Kämpade på rätt bra tyckte jag de första 2 km men ändå gick det bara i 5-tempo.. Vid tredje km så släppte dock stumheten i vaderna något jag jag kunde öka resterande 3 km av snabbdistansen. Slutade på topp, glad men trött. :) Avslutade med att jogga de sista 3 km till gymet. Nu var jag inne i stan och där blåste det ingenting! Saknar stan vid såna här tillfällen faktiskt.. :( Totalt blev transportlöpningen 11,1 km och snittemot 5:16 min/km.

Km-tiderna på de 5 snabba.

Väl på gymet så åt jag en banan innan jag satte igång med styrkan. Löpningen innan hade tagit det mesta av min energi så jag fick slita hårt denna dag och trots det gå ner i vikt på en del övningar. Inte så konstigt kanske men ändå rätt trist. :( Inte optimalt med så mycket hård träning på en gång och det vet jag ju. Men jag klarade av det och är nöjd med det. :)


Efer gymet handlade vi kebab och sedan vilade jag resten av kvällen. Imorse vaknade jag ganska trött men hade ändå (konstigt nog??) spring i benen så bestämde mig för att ta en morgonjogg med Leon. Benen var lite trötta i början men det släppte snart och resterande del av passet flöt på bra. :) Totalt blev det 11,5 km denna morgon. :)

I eftermiddag är det dags för gymet gen och ett pass rygg, biceps och mage. Hopas jag har mer styrka när jag får åka bil dit istället. Ska ladda med ordentligt med mat under dagen. Har redan ökat på grötfrukosten lite och tänker fortsätta i den stilen. :)

Hoppas ni får en fin torsdag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar