- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 6 maj 2013

Löparglädje!

Gomorron allihopa!

Jag har haft en jättebra helg, hoppas ni med haft det!? :)

På lördagsmorgonen var jag helt förstörd efter noll sömn under natten men det var bara att gå upp och knalla 7 km med lillen. Efter frukosten så lade jag mig igen och lyckades få en timme till sömn. Jag var ganska orolig när jag gick upp igen för hur löpningen skulle gå.. Jag vet ju att kroppen inte direkt varit med mig på sistone och utan sömn var risken ännu större att den skulle ge upp.. :(

Jag gav mig ändå iväg på prov och Peter lovade att hämta upp mig om det behövdes. Tog det väldigt lugnt och kroppen kändes ganska trött den första milen. Efter detta så piggnade den till och jag ökade tempot lite. Lyckades ta mig runt den rundan jag tänkt och det blev 23 km som var maxdistansen jag tänkt för dagen. Så glad att kroppen ville och jag inte gick in i väggen. :)

I söndags så gav sig jag och lillen ut på en morgonjogg. Det gick riktigt bra och kroppen var med mig även denna dag. :) I slutet var kroppen piggare än piggast och Leon fick jobba på rätt bra. Han är ju inte direkt löpartypen med sin tunga muskulösa kropp och relativt korta ben men han är sjukt stark. :)  Totalt blev morgonjoggen 12,2 km.

Nu sitter jag på jobbet och är rätt trött. I eftermiddagen tänkte jag ta en liten löprunda och köra lite prehab om jag piggnat till. Det ska bli varmt ute så ganska det blir premiärrundan i korta tights och linne!? :) Ha en fin måndag allihopa!! :)

Mohahahaha!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar