- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 2 maj 2013

Jag vill men kroppen vill inte..

Gomorron!

Jag tog träningsledigt sen i måndags och tog en morgonjogg med Leon sen på tisdagsmorgonen. Vi tog bilen till ett spår i skogen i stan och sprang terräng tillsammans. Kroppen var trött och det var segt för mig men Leon var pigg och glad hela vägen. Totalt 12,8 km avverkades denna morgon.

Under dagen så roade jag mig med att putsa alla fönster i huset. Det var ett hästjobb kan jag väl säga. Ångrade både en och två gånger alla våra stora glaspartier just då kan jag lova. ;)

Fönster, fönster och mer fönster. ;)

På eftermiddagen åkte jag och Peter till gymet och körde ett pass axlar, bröst och triceps. Jag var lite svagare än vanligt eftersom alla fönsterputsning slitit lite på mig men jag lyckades ändå få till ett riktigt bra pass. Övningarna jag körde var:

Axlar
Sidolyft med hantlar 4 set
Frontlyft med hantlar 4 set
Baksida axlar i TRX 4 set
Axelpress 4 set

Bröst
Bröstpress i TRX 4 set
Lutande hantelpress 4 set
Flyes i cc 4 set

Triceps
Enarms push down med hantel 4 set
Enarms push down i cc 4 set
Push downs med rep i cc 4 set

Kvällen spenderades sedan men grillmys och en bra film. Blev ingen eld för oss denna valborg, ingen ville skita i vinet och köra. ;)

Igår började jag och lillen morgonen med den vanliga morgonrundan. Efter en stor frukost så vilade jag en stund innan det var dags att ge sig ut på en löprunda. Jag kände mig ganska trött men drog i mig lite protein och en banan och sedan gav jag mig iväg. Det hela började ganska bra och benen pinnade på rätt fint. Omedvetet ökade jag tempot lite grann efter 6 km och sedan körde jag på lite snabbare i ytterligare 6 km innan det var dags att jogga de sista 3 km hem. Grejen var att jag nu var helt färdig och de sista km hem var sjukt jobbiga.. Precis som i lördags så bara kom det från ingenstans och jag fick hjärtklappning. Jag lyckades ta mig hem och det första jag gjorde när jag kom innanför dörren var att lägga mig ner på golvet i säkert 5 minuter innan jag lyckades ta mig för att ta ut lillen som behövde kissa. Totalt blev det 16,1 km. Inte en distans som är något för mig vanligtvis men nu är den tydligen det.. :(

Jag vill va där igen!! :(

Jag vilade hela dagen och sov hur mycket som helst, var åndå trött och sliten. Funderar på att ta ett brejk från löpningen ett tag för det verkar ju vara den och längre distanser som kroppen inte klarar just nu. Så tråkigt bara, jag är rätt deppad nu. :(

Imorse blev det vanliga morgonrundan och jag kände mig som vanligt i kroppen igen, pigga ben. I eftermiddag ska jag till gymet och köra rygg, biceps och mage. Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar