- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 24 juni 2013

Löpning och benpass

Gomorron allihopa!

Hoppas ni haft en fin långhelg?

I lördags testade jag ett nytt upplägg och började morgonen med att springa 6,5 km med lillen innan frukosten.

Instagram: camillacgreen


Efter att maten fått lägga sig lite i magen så gav jag mig ut på mitt långpass. Hade bestämt att springa förbi stan till ett bad som ligger en liten bit utanför för att där möta upp Peter och Leon så vi kunde bada tillsammans.

Benen var rätt trötta denna dag och kroppen kändes allmänt sliten. Tror att torsdagens intervaller tog musten ur mig lite och jag inte riktigt hunnit återhämta mig. :( Jag tog mig i alla fall till mötesplatsen och där badade jag tillsammans med mina killar en lång stund. Leon var först i vattnet och den siste att gå upp. Han ville inte det minsann så det blev en hel del tjat. ;) Det blev totalt 20,5 km till badet så allt som allt 27 km denna dag.

Instagram: camillacgreen

I söndags började jag som vanligt dagen med en morgonjogg. 6,5 km tillsammans med lillen och sedan 6 km ensam, totalt 12,5 km. Benen kändes lite slitna de första km men sedan flöt det på bra. :)

På eftermiddagen så var det dags för ett benpass tillsammans med coach Klint igen. Precis som löpningen så var det tyngre denna veckan än förra och jag fick slita som ett djur hela passet då coach inte brydde sig om att jag var sliten utan bara la på mer vikter ändå. ;)

Övningarna vi körde var:

Ben
Djupa knäböj
Benpress
Omvända raka marklyft med extra rumpa (extra fokus på rumpa med andra ord) i den stående benpressen
Liggande legcurl
Höftlyft på bänk med stång



Imorse fick jag lite sovmorgon då coach tycker jag borde ha lite mer hel-vila en dag i veckan (och vilken dag är inte bättre än just dagen efter benpasset då?)  och jag knallade därav en kortare runda med lilleman på 7 km.

I eftermiddag blir det som sagt helvila och det kan kroppen behöva! Ha en fin dag allihop! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar