- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 8 februari 2011

Confession

Idag är jag riktigt trött. Kändes ordentligt imorse på morgonpromenaden. Passet igår gick helt ok men de var alldeles för mycket folk på gymet. Jag kunde inte köra allt jag ville då det var mycket upptaget. Körde i alla fall 3 övningar per muskelgrupp och hade bra med kraft. Detta var nog sista gången jag tränar en måndag. Det är alltid mest folk som tränar på måndagar, "efter helgen ångest- dagen" brukar jag kalla det. De finns många som bara tränar måndagar och "börjar om" på ny kula varje vecka. ;)

Idag har jag i vilket fall vilodag. Kan nog behövas så sliten som jag känner mig. Praktiken tar hårt på mig, ha ha! Jag måste faktiskt erkänna att ja fuskar med tiden varje lunch.. Går alltid hem tjugo i tolv och är aldrig tillbaka försen ett igen.. Det är för en god sak dock. Tycker så fasligt synd om Lilleman som är ensam hela dagarna och ofta på kvällarna när jag tränar i veckorna. Om jag tar tjugo minuter extra lunch hinner jag vara hemma med honom i nästan en timme varje lunch, det tycker jag han förtjänar. Alla andra på kontoret har med sina hundar hela dagarna så då tycker jag att jag kan va hemma en stund extra med min. Det är ju bara praktik och jag jobbar ju gratis så då känns det inte så farligt. Hade jag jobbat med betalning hade jag såklart inte gjort så här! Eller? ;) Min lilla älskling går verkligen först i mitt liv! :)

Dags att jobba vidare!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar