- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 16 februari 2011

Fettförbrännare

Passet igår gick väl sisidär igår.. Kände att jag hade dåligt med motivation redan innan jag gick till gymet och då brukar det sällan ändra sig under passets gång.. Kände mig väldigt trött och sliten i kroppen och fick kämpa rejält för att hålla mig på samma vikter som veckan innan. Jag lyckades och det tackar jag bara min järnvilja för, min kropp arbetade emot mig igår..

På kvällen blev det en ny beställning från Gymgrossisten. Var inte många dagar sedan vi fick hem den förra men nu var det dag igen, haha. Va pengar jag lägger på proteinbars, proteinpulver och tabletter, haha! Denna beställning var i vilket fall på nytt protein, nya bars, omega 3 och en ny fettförbrännare, Tartarus.

På gymgrossistens hemsida står det detta om Tartarus:

TARTARUS är den perfekta fettförbrännaren. Ursprungligen utvecklades Tartarus för fitnessmodeller och tävlande men nu finns den tillgänglig för alla som vill optimera sin fettförbränning samt gå ned i onödig vätskevikt. TARTARUS är alltså både fettförbrännande, energigivande samt en mild naturlig och säker diuretika (vätskedrivande).

TARTARUS är resultatet av ett samarbete mellan BMR Sports Nutrition och forskare från både Harvard och MIT.

TARTARUS innehåller en mängd effektiva fettförbrännande och energigivande komponenter.

Citrus Aurantum (Synefrin)
Synefrin kommer från citrusfrukten och är ett mycket effektivt alternativ till efedra när det gäller att höja ämnesomsättningen, utan att ge negativa bieffekter som förhöjt blodtryck eller hjärtklappning. Synefrin har även en muskelsparande effekt och ökar energin på bekostnad av kroppsfett samt har starka aptitdämpande egenskaper som är väldigt bra vid kalorirestriktiva dieter.

Koffein
Koffein är en stimulant av det centrala nervsystemet vilken som ger en ökad energiförbrukning och hjälper till att frisätta fett från fettcellerna vilket leder till ökad fettförbränning. Koffein har även förmågan att motverka trötthet och öka vakenhet.

Grönt te-extraktForskning visar att grönt te höjer energiförbrukningen i kroppen kraftigt vilket leder till ökad fettförbränning. Grönt te har även vistas sig kunna reglera glukosnivåerna samt har aptithämmande effekter. Det innehåller även epigallocatechingallat (EGCG), en stark antioxidant som hjälper till att stärka immunförsvaret.

Grapefrukt-extraktGrapefruktextrakt är rikt på antioxidanter och stärker immunförsvaret under perioder när kroppen är under extra hård belastning som t.ex. under diet. Grapefrukt innehåller en grupp kemikalier, furanocoumarinerna, som hämmar leverenzymet CYP3A. CYP3A bryter ner en lång rad kemiska ämnen och påverkar därför effekten på läkemedel, kosttillskott och örtpreparat. Hämmas CYP3A kan nivåerna av de aktiva ämnena bli högre och effekten av dessa förlängs i kroppen.

Chocamine
Chocamine popularitet som viktminskning tillskott växer i rasande takt. Chocamine är ett kakaoextrakt som ökar energin, fettförbränning, dämpar aptiten och fungerar som en sexuell stimulant. Chocamine är even en mild vätskedrivare som hjälper dig avlägsna vätska från kroppen.



Alla omdömen var riktigt bra så jag tyckte det var värt att prova denna produkt. Äter ju som en häst så det skulle inte skada lite om hungern la sig en del så jag kan börja äta normala mängder mat. ;) Ligger ju fortfarande 2 kg plus sen innan jul och känner mig inte alls lika fit. Jag vet att det inte finns några mirakelkurer för att förbränna fett, endast hårt arbete och diciplin gäller, men dessa kanske kan hjälpa mig på traven? Nu är de i alla fall beställda och kommer om några dagar. Ska utvärdera tabletterna när jag använt dem ett tag så får vi se om det gett något! :)

Idag är det dags för 70 min spinning som vanligt på onsdagar. :) Det ska bli riktigt skönt att köra slut på kroppen, ser fram emot det! Näst sista dagen på praktiken idag. På fredag ska jag vara hel-ledig och veckan efter blir det hemarbete med rapporten om praktiken. Skönt att slippa gå el åka någonstans på en hel vecka! :)

Ha en underbar dag!! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar