- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 23 februari 2011

Magsjuka

Nu har det varit riktigt kass uppdatering på senaste tiden, sorry! Tränade i alla fall i lördags och det gick ok även om jag kände mig trött i kroppen. Körde på mitt bästa i alla fall och klarade mig utan att sänka vikter i styrkan eller motstånd och intensitet på spinningen. Däremot var jag helt färdig när jag gick hem.. Brukar återhämta mig fort hur hårt jag än tränar men i lördags tog det lite längre tid än vanligt. Vägen hem var lång på darrande ben, hehe! ;)

I söndags blev det utflykt till mitt gamla landställe och där gick jag, min smabo och Lilleman en lång promenad i skogen. Riktigt skönt att va ute i kylan och solen även om det var rätt tungt att pulsa i djupsnö. :) På söndagsnatten började jag må riktigt dåligt och sov inte ett skit. Fick springa på toa hela natten så någon morgonpromenad på måndagen var inte att tänka på. Jag var riktigt dålig och varken åt eller drack något försen på eftermiddagen. Fick inte i mig mycket den dagen men det lilla jag åt på kvällen lyckades jag behålla i alla fall. Tisdagen var riktigt tuff för jag hade verkligen ingen energi! Gick upp för att gå en långis med Lilleman som vanligt men det gick verkligen inte! Kände mig som 90 år och orkade verkligen ingenting. Det fick bli en kort runda på ca 2 km och det kändes kan jag lova! :( Åt i alla fall på så gott jag kunde igår vilket gjorde att jag var i någelunda form imorse igen. :)

Började dagen med den vanliga morgonprommisen och det gick an även om jag inte riktigt hade samma tempo som vanligt. Trälade även iväg till gymet på förmiddagen (envis som jag är..) och körde bröst och biceps. Passet gick helt ok och jag lyckades till och med slå mitt förra PB i scottcurlen. :) Efter styrkan skulle jag inte kört någon kondition egentligen men jag kunde inte låta bli.. Det fick bli lugn löpning på bandet i 20 min som avslutning på passet. :) Känner mig faktiskt mycket bättre efter att ha få tränat idag. Har varit riktigt deppad av att ligga sjuk, att inte få träna är verkligen en pina för mig.

Nu blir det träning fyra dar i sträck för att jag ska hinna med alla muskelgrupper denna vecka. Eventuellt blir det utgång (har lovat men vill inte!!) på lördag så då går söndagen bort.

Förutom detta så pluggar jag för fullt nu för att hinna med att skriva klart min rapport om praktiken denna vecka. Dags att sätta fart igen! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar