- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 2 februari 2011

Spinning

Blir inte mycket skrivande av nu när ja jobbar så mycket.. :( Försöker att skriva så mycket jag kan i alla fall. :) Igår blev det ett tufft biceps, bröst och magpass som gick helt ok även om jag blev lite orkeslös på slutet. Hade bara ätit en proteinbar sedan lunch och det var nog lite för lite energi för mig. Passet tog 1,5 timme så det var inte aktuellt med någon kondition efter. Har ju lagt den lite på is nu under paktiken och nöjer mig med mina spinningpass två ggr i veckan. Om jag orkar och hinner så kör jag ju lite efter styrkan men det är inget jag planerar in utan tar det som det kommer. Styrketräningen går först helt enkelt. :)

Ikväll ska jag i alla fall köra lite kondition. Det blir det vanliga 70 minuters passet på spinncykeln för mig. Ser fram emot det massor! Även om man är trött och sliten, som jag är idag, så orkar man alltid med att köra järnet på pass i grupp. Helt klart bästa motivationspeppen att svettas ihop med andra. :)

Nu är det dags att fortsätta jobba lite. Imorgon blir det rygg och baksida ben med min sambo. Det är alltid roligare att träna ihop med honom. Det känns som jag orkar mer. Sen vågar man alltid ta i mer när man får passning också. :)

Ha en bra dag allihop! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar