- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

söndag 6 februari 2011

Oplanerat pass

Idag blev det en liten omstrukturering i träningsschemat. Körde axlar och bröst. Det gick riktigt bra men det tog extra på framsida axlar att köra brösten så det räkte med en övning för framsidan idag. Jag kan nu meddela att jag är tillbaka på samma vikter i militärpressen! Hoppas det håller i sig! :) Övningarna vi körde var:

Axlar
Militärpress 5 set
Baksida med rep i cc 5 set
Ovansida axlar i maskin 4 set
Kryssdrag för baksida axlar i cc 4 set
Ovanida axlar med hantlar 2 set

Bröst
Bänkpress 4 set PB
Sned bänkpress 4 set PB
Flyes i cc 4 set

Efter styrkan blev det 22 svettiga minuter på crosstrainern. Min sambo träffade en kompis som han inte sett på länge på gymet så det blev en del snack för hans del. Han var helt enkelt inte klar med triceps när jag var klar med brösten så då kunde jag lika gärna köra lite kondition. Det var jobbigt med träningsvärken men det gick helt ok. 6,9 km på 22 minuter! :)

Nu är den nyttiga lasagnen i ugnen och snart är det kvällsmat. Sen blir det söndagsmys framför TV:n resten av kvällen.

Hoppas ni har en underbar söndag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar