- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 18 februari 2011

Ledig dag

Idag har jag varit ledig eftersom praktiken är slut och jag har bestämt mig för att börja med rapporten först på måndag. Fast jag varit ledig så har dagen gått i ett.. Började med morgonprommis vid fem och sedan var det frukost och dags för gymet. Idag var det axlar och triceps, övningarna jag körde var:

Axlar
Hantelpress 4 set
Ovansida axlar i maskin 4 set
Baksida axlar med rep i cc 5 set
Framsda axlar med rep i cc 4 set

Triceps
Dips 4 set PB
Framåtlutad med hantel 3 set
Rep i cc 4 set

Det var riktigt roligt att köra på mitt vanliga gym igen. Här är jag hård, grov och stark i jämförelse till de flesta. På min sambos gym är jag ett myrpiss i havet då det är det stället med mest kött per m² i hela stan, haha! ;) Var skönt att få känna sig lite speciell. ;)

Efter styrkan blev det 20 min i högt tempo på crosstrainern, kändes skönt att få köra lite kondition igen. :)

Efter gymet så har jag städat, gått med hunden. lagat mat och ätit samt börjat med tvätten. Nyss åt jag mellis, smal "äppelkaka". De var så himla gott! Ni måste prova!

Smal äppelkaka

1 äpple
Kanel
En burk kvarg av valfri sort
Ekologiskt vaniljpulver (utan socker)
Lite sötningsmedel av valfri sort

Man tar ur kärnhuset ut äpplet och skivar upp det i tunna skivor som man lägger på en tallrik och strör över rikligt med kanel. In i mikron i 2 min på högsta effekt. Därefter blandar man kvarg med ekologiskt vaniljpulver och sötningsmedel efter behag.
Ta ut äpplet ur mikron och klicka på kvargsåsen. Ät och njut! Kanongott och nyttigt! :)

Nu kommer snart min sambo hem och då ska vi fixa matlista för nästa vecka och sedan åka och storhandla.

Ha en underbar fredag allihop! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar