- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 2 september 2011

Fredag är en bra dag :)

Började dagen med 7 km morgonprommis och sedan 7,4 km fartlek. Idag var det endast 9 grader ute så för första gången så sprang jag med löparjacka på mig. Inte så pigg i benen imorse kan jag meddela. Fick kämpa som en idiot för att hålla intervallerna på en jämn nivå. Överlevde gjorde jag för jag ger mig aldrig! Tiden blev helt ok också för att jag har en sådan järnvilja! :)

Under förmiddagen så ägnade jag mig åt att städa lägenheten och vila lite extra inför helgen. Efter lunch började min tvättid och det är vad jag ägnat mig åt de senaste timmarna. Nu har jag prcis ätit mitt mellis bestående av min vanilj kvarghurt med havreringar (med jordgubbar och hallon, lite smått bereondeframkallande de där ;)) så nu är jag mätt och nöjd för stunden. :) Sista tvätten är hängd och det torktumlade står i en ikeapåse vid dörren. Ja, mellisen gick för helt enkelt.. Och ni med.. :) Ska ta tag i det alldeles strax.. ;)

Snart kommer min sambo hem och då väntar matplanering och veckohandling. På söndag så blir det storkok här hemma då jag ska försöka att göra all veckans mat på en gång och lägga i matlådor. Det blir så lite tid över till matlagning i veckorna nu när jag ska börja pendla så jag tänkte se om detta fungerar som en bra lösning för att spara tid. Vill ju varken äta precis innan sängen eller skippa träningen va! ;)

Imorgon bitti så har jag (återigen) planerat att gå till spåret och köra backintervaller med Lilleman. De senaste gångerna jag bestämt mig för detta så har det antingen regnat eller sömnen uteblivit under natten. Vi får se om jag kan lösa detta denna gång! :) Efter frukosten så är det dags för ett axlar/tricepspass på gymet. B har lovat att komma också så det kommer bli riktigt skoj! :) Fick även ett update på min order från england nyss och de har nu skickat mina skor! Förhoppningsvis hinner de komma innan nästa lördag! :)

Asics Cumulus 13 i svart blev mitt val bland löparskorna! Kändes sjukt bra i affären så längtar verkligen efter dem! :)

Ryggpasset gick förresten kanon igår! Satte flera nya PB och det var länge sedan jag varit så nöjd med min insats efter ett gympass. :) Kan även meddela att jag idag har träningsvärk i både mage och rygg, GÖTT!! :D

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar