- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 20 september 2011

Tisdag

Idag vaknade jag upp till en stjärnklar himmel! Hade varit perfekt att springa i om det inte vore för min sjuka träningsvärk i baksida ben och rumpa efter spinningen i lördags. ;) Tror jag åkt på en liten muskelbristning i ena baksida lår också så det är lika bra att ta det lugnt idag.. Det fick bli 11,5 km morgonprommis. :)

ben passet igår gick bra även om det inte blev mycket baksida eftersom jag även då hade rejält med träningsvärk. ;) Inga problem med framsida lår dock utan jag kunde köra både knäböj och utfall utan problem. :) Fundera på om jag ska börja min löpvecka på onsdagar i fortsättningen och sedan bara köra 3 pass i veckan. Det verkar som att benen inte riktigt orkar med löpning på morgonen och sedan ett tungt benpass på kvällen. Konstigt eller hur? ;) Det är bra att endast springa varannan dag för min del så då får det bli onsdag, fredag och söndag bara.

Började min lilla diet igår och det gick väl sådär. Hungig som en varg hela dan och några plommon för mycket slank ner (vi har ett fullproppat träd utanför jobbet..). Tonfiskbiffarna igår var inget vidare.. Inget jag kan rekomendera men om någon mot all förmodan ändå skulle vilja ha receptet så får ni hojta till! :) De är säkert godare nylagade. Jag gjorde ju alla mina för veckan i söndags när jag ändå gjorde veckans storkok i form av risott med kalkonbacon och kantareller samt chilli con carne med ris. Detta är mina luncher denna vecka på jobbet. På kvällarna ska jag äta mina biffar och bara äta kolhydrater i form av grönsaker är det tänkt. Fundera på om jag ska ladda uipp med någon riskaka efter gymet dock dagarna innan jag ska springa på morgonen.. Annars så kommer jag väl knappt kunna ta mig framåt! ;)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar