- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 26 september 2011

Ny vecka!

Då ver det återigen måndag och en ny vecka välkomnas. :) I helgen så har jag tränat en hel del. I lördags blev det:

* Morgonprommis 13 km
* Rygg och mage
* Spinning 70 min

Ryggpasset gick riktigt bra och jag har ordentligt träningsvärk i latsen idag. Gillas skarpt! :) B följde ju med på spinningen och det gick bra för honom även om han skyllde ifrån sig lite på pump i benen när jag bad honom lägga på. ;)



Dagen spenderades med mamma och mormor och hundarna. Vi var och lade blommor vid morfars grav och fikade. Kvällen avslutades med en riktigt god middag ute på resturang med min man. En hel del godis och ostbågar hann också intas. Åt även en hel del på söndagskvällen så nu får jag skärpa mig under veckan igen. ;)

I söndags så började jag att knalla fem km med Lilleman innan jag gav mig ut på mitt långpass. Jag sprang till backspåret från helvetet och sedan sparng jag 6,4 km rundan i detta och sedan hem igen. 14 km blev det totalt men det kändes som bra mycket mer eftersom backarna var förjävliga, haha. Var länge sedan jag sprang spåret nu men ska försöka börja göra det lite då och då igen. Backintervaller är ju bra både för konditionen och explosiviteten. :) Väl hemma var benen som spaghetti, haha. ;) Förmiddagen spenderades med diverse hushållssysslor som matlagning för veckan och tvätt.



Min lilla bil hade hunnit bli så jäkla skitigt så man knappt såg färgen på den efter tre veckors pendlande så jag och mina smabo åkte ut och tvättade av den. Sedan blev det lunch innen jag lade mig och sov halva eftermiddagen, haha. Det behövdes för jag har inte fått sova ut något i helgen. :(

Imorse så var det bara att gå upp 03.30 igen och ge sig ut på 7 km morgonprommis med Lilleman. Efter blev det ett löppass för min del. Snabbdistans på 5,2 km på en helt ok tid. :) Kände mig ganska trött i benen efter gårdagens hårda bacvkar men det gick bra ändå eftersom jag sprang en så kort runda. :)

I eftermiddag så ska jag köra bröst och biceps på gymet. har bytt dag för detta pass och ska numer lägga ben på tisdagar. Detta då jag hade svårt att göra axlar och triceps i torsdags så nära inpå detta pass. Ska prova detta denna vecka och se om det blir bättre. Prioriterar ju axlar och rygg så dessa pass måste ligga bra till så jag kan köra järnet. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar