- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 19 september 2011

Regn, regn, regn

Va de har regnat de senaste två dagarna! :( Vaknade upp igår på rätt bra humör tills jag tittade ut genom fönstret och såg att det vräkte ner.. Där spack min löpning tänkte jag.. Detta gjorde mig på rätt dåligt humör när jag knatade runt 11,5 km med Lilleman. Trött, blöt och irriterad efter utebliven löprunda så var det sedan dags att börja tvätta och laga veckans mat. Har lagat tonfiskbiffar som jag ska äta till kvälls mat med sallad denna vecka.. Mycket nyttiga men är de goda? Det återstår att se.. Om så är fallet så ska ni får receptet. :)

Efter att tvätt och matlagning var avklarad (fick ju även ställa mig och göra lunch också innan jag var klar) så sov jag några timmar på eftermiddagen. Vaknade upp helt groggy men bestämde mig ändå för att ta den där löprundan som jag missade på morgonen. Det regnade fortfarande men inte alls lika mycket så jag gav mig ut. Detta var 4 timmar efter lunchen men det var tydligen inte nog (jag åt rejält med köttbullar och makaroner, haha).. Det blev en riktigt jobbig runda i blåst, regn och tunga ben.. Hela rundan rapade jag lköttbullar och bara väntade på att hållen skulle slå till.. Det gjorde den inte som tur var men det var ändå tyngre än nånsin med alla mat i magen och vissa andningssvårigheter (hade jag missat att ta min astmamedicin och jag var tydligen inte helt bra från den än..). :( Rundan blev 7,4 km och på en ok tid (bara för att jag kämpade som en idiot) men den borde varit bättre då jag ätit under dagen (för mycket kanske inte är det bästa dock. ;)).



Kvällen avslutades med McDonalds (orkade inte laga mer mat på en dag, haha) och choklad samt chips framför en bra film.

Imorse regnade det också ordentligt. Vissste dock om att det skulle göra det så jag visste redan innan att det inte skulle bli någon morgonlöpning.. Vill inte gå till gymet och springa redan nu, räcker med att jag troligtvis måste de i vinter.. Så jag hoppade löpningen och gick 11,5 med Lilleman istället. Kankse det är bättre väder imorgon, annars så sparar jag mig till onsdag. :) I eftermidddag blir det ben på gymet i alla fall. Hoppas humöret blivit bättre tills dess. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar