- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 23 september 2011

FREDAG!!!

Hallå!

Fredag nu då, så himla skönt! Har precis kommit till jobbet och även om jag är trött så gör det inget för jag vet att två dagar ledigt väntar. :) Tänkte flexa ut vid halv fyra idag också så dagen blir inte alltför lång. Min lilla flexbuffert börjar växa till sig och är mer än 6 timmar nu. :) Tänkte arbeta ihop lite till vintern då resorna kommer ta längre tid om det blir så mycket snö som förra året. Det hoppas jag verkligen inte men man måste alltid räkna med det värsta.



Gick upp 03.30 imorse opch tog på mig kläder för att ge mig ut med Lilleman. 7 km i mörkret innan vi gick hem så jag kunde byta skor och häva i mig lite protein innan löpningen. Det blev 7,4 km idag i ett bra tempo. Tiden blev helt ok så jag är nöjd! :) Skulle kört fartlek idag men jag kände mig lite stressad eftersom jag gärna ville komma iväg skapligt till jobbet så det fick bli någon mellanting medllan distans och snabbdistans istället. Sprang i ett jämnt högt tempo men inte så att det fanns risk att jag skulle "dö" och behöva sakta ner utan så jag kunde hålla tempot hela rundan. Inte bekvämt tempo då direkt men inte förjävligt heller. ;) Älskar verkligen mina nya skor! Kan löpa på asfalten utan problem eftersom det är sådan bra dämpning i dem, underbart! Vanligtvis håller jag mig borta från asfalten så mycket som möjligt och springer gärna på gräset brevid vägen om det finns möjlighet men det är helt ömöjligt i mörkret när man ser så dåligt. Är livrädd för att vricka mig igen så jag håller mig där det finns gatlysen och på vägen som är jämn. :)


Mina löpskor, Asics gel Cumulus 13 i svart :)

I eftermiddag väntar storhandling och mys efter jobbet, ser jag fram emot. :) Morgondagen kommer nog bli rätt trevlig den med, morgonprommis, ryggträning och 70 min spinning till att börja med. Imorgon ska jag inte bara träna styrkan med B utan har även tvingat med honom på spinningen. Ska bli kul och se hur mycket hans starka ben orkar i form av tung, intensiv konditionsträning. Tror inte han kommer kunna hålla mitt tempo men det är inte många som göra, haha. ;) Tacksamt att vara född med en grym syreupptagningsförmåga skulle man kunna säga. :)

Hoppas ni får en underbar dag!! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar