- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 30 september 2011

Mindre kolisar & IDIOTER på gymet!

Hallå där!

Äntligen fredag! :) Idag har jag börjar dagen med morgonprommis och ett löpass som vanligt på fredagar. :) Löprundan blev bara 4,6 km idag och det räckte kan jag lova! Känner mig inte speciellt pigg i benen på mornarna nu när jag dragit ner på kolhydraterna på kvällen. Äter kolhydrater till lunch och sedan en banan innan träningen men sedan så fyller jag endast på de tomma glykogendepåerna med en riskaka efter passet, det resterande jag äter innehåller minimalt med kolhydrater. Den lilla riskakan räcker inte alls för att fylla upp depåerna helt (utan används främst för att ge mina muskler energi att växa) vilket även är meningen nu när jag ska försöka gå ner lite i vikt. Dock så påverkar detta min löpning väldigt negativt då jag inte har något annat än fett att springa på morgonen efter. Visst vill jag förbränna fett men det gör jag även om jag har lite kvar i depåerna när jag springer för man förbränner alltid fett! Det blir betydligt lättare att springa när jag äter kolhydreter på kvällen för det är den energin som kroppen främst vill använda sig av under intensiv löpning. Detta blir såklart väldigt motsägelsefullt men att dra ner på kolhydraterna är även ett lätt sätt att dra ner på kalorierna då kolhydratrika mål mat snabbt ökar kaloriintaget. Detta är alltså inte något LCHF jag kör utan jag är alltid försiktig med fettintaget, även på kvällen. Det är alltid ekvationen kalorier in och kalorier ut som gäller, vad man än stoppar i sig och fett innehåller ju som ni vet betydligt mer kalorier än kolhydrater och protein. Även om löpningen går långsammare och det känns lite trist och extra jobbigt att löpa under dessa förhållanden så ska jag nog ändå köra på det här ett tag. När jag blivit av med det jag lagt på mig så kan jag gå tillbaka till att öka kolisarna lite kvällen innan jag ska löpa men nu vill jag bara komma tillbaka i form!



Styrketräningen går i alla fall kanon nu! Har gjort PB:n hela veckan och fortsatte igår med att göra två set hantelpress för axlarna med den vikten jag gjorde PB med på ett set för ett tag sedan. Detta är dessutom samma vikt som jag kör hantelpress för bröst på som högsta vikt nu för tiden så jag är nöjd!! :) I övrigt så gick passet kanon och jag hoppas verkligen att min ökade styrka håller i sig och att även ryggpasset imorgon går kanon. Tyvärr så blir jag ensam då B inte ska träna på gymet på ett tag! *snyft* Det är några idioter som tränar på gymet som har hållt på och varit dryga mot en hel del på gymet länge nu, även mig! Igår så sa en av dessa killar till B att "FLYTTA PÅ DIG" (han stod väl i vägen för honom när HAN skulle fram) med dryg ton. B blev då lite irriterad och sa till honom (säkerligen inte bara på grund av detta utan även alllt annat som de här idioterna har gjort där nere på gymet). Detta resulterade i en konflikt som slutade med att killen väntade på oss utanför gymet och börjkade tjafsa med B ännu mer. Han hade även ringt efter sina vänner som kom uthoppandes ur en bil och hotade B med knogjärn och sa att de skulle "knulla han morsa" osv (MOGET!!). När P började gå emot dem (eftersom det började hetta till) så gick de även på oss och sa att de skulle döda honom om han inte drog därifrån DIREKT! Som tur var så kom en polis som tränade på gymet och då lugande de ner sig lite. Någon hade även ringt efter polisen (som var i tjänst) så de kom och tog anmälan av B. Eftersom dessa killar är så sjukt obehagliga så har inte B lust att träna där nere på ett tag. Visserligen är de nu portade men man vet ju aldrig. Jag tycker också att det är obehagligt men har inte råd att träna någon mer stans nu så jag får gå dit ändå och hoppas att portningen gör så att de inte kommer dit mer. De är alltid låst i dörren så om deras kort är särrade så kan de ju inte komma in utan att någon släpper in dem och det är de knappast någon som gör efter det här! Så nu är jag lite deppad över att förlora min bgästa träningskompis! :( Vi kommer ju knappt ses nu ju! Har så lite fritid över nu för tiden och träningen är så stor del av våra liv så de kommer nog bli lite knepigt. Hoppas verkligen B kommer tillbaka snart igen, kommer sakna honom massor! :(



Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar