- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 27 september 2011

Starka piggelin

Imorsevaknade jag tidigare än jag var tvungen och var riktigt pigg (konstigt nog!?) så jag gick upp och gav mig ut på den 11,5 långa morgonrundan med Lilleman. Efterssom jag var så tidig ut så kom jag även tidigare hem och tidigare till jobbet. Råkade stämpla in 06.58 och min flexram är från 07.00 så nu kommer jag tydligen få något felmeddelande nästa gång jag stämplar in.. Det är ju bara två minuter så jag antar att chefen inte säger något om detta. ;)

Jag hade världens träligaste hemresa från jobbet igår med långa köer vid varaned trafikljus (de få jag åker förbi) och fick vänta genom flera gröna ljus innan jag kunde köra.. Detta gjorde att jag kom hem efter nästan en timme. Vägen till jobbet tar alltid mellan 35-40 min medans hemresan brukar ta 45-50 vanligtvis då det är mer trafik. Igår var det alltså helt sjukt på vägarna. :( Hoppas jag slipper vara med om detta igen!

När jag kom hem så var jag måttligt irriterad av den jävliga hemresan men jag bestämde mig ändå för att gå ner till gymet och göra ett försök trots att jag var trött och på dåligt humör. Vad glad jag är att jag gjorde det! Jag var stark som en oxe och lyckades köra 3 set i lutande hantelpressen med de vikterna som jag gjorde PB med ett set förra veckan! Jag var stark i alla övningarna och körde verkligen slut på mig själv. Stolt som en tupp var jag efter passet. :)


Vackra Helene Ahlson kör lutande hantelpress

I eftermiddag väntar benpasset på gymet. Hoppas jag känner mig lika stark då. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar