- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 16 september 2011

Morgonlöpning = lycka!

Godmorgon alla glada! :)

Idag är jag på tipptopp humör eftersom jag imorse lyckas genomföra min första löprunda efter två veckor av förkylningen från helvetet! Jag är fortfarande lite hostig men vissa andningssvårigheter men jag tyckte ändå att det var värt ett försök! Började med en powerwalk med Lilleman på 7 km innan jag gav mig ut i det kolsvarat mörkret. Idag sprang jag 5,5 km, tyckte det räckte med tanke på att jag vilat från löpningen så länge nu och ännu inte är helt frisk.. Men va bra det gick!! Jag sprang på i ett bra tempo och det var inte ens speciellt jobbigt! Fick en riktigt bra tid med tanke på förutsättningarna och jag är verkligen kanonnöjd! Åh vad jag saknat löpningen! Gick ganska bra att springa i mörkret även om jag fick ta de ganska försiktigt på vissa ställen, vill ju inte trampa snett och stuka mig igen.. Känner mig som en helt ny människa efter denna morgon och kan inte vänta tills nästa pass! :)



Ryggpasset igår gick ocksa riktigt bra! Gjorde nytt PB i breda latsdrag som jag är riktigt nöjd med. Hade bra styrka i ryggen i alla övningar och kämpade för kung och fosterland! Träningsvärk till kvällen please! :) Magen fick sig också en rejäl omgång så lite smärta där tror jag nog jag kommer få också! ;)


 
Nu sitter jag på jobbet och idag tänkte jag sluta vid 15.30 cirkus så jag kommer hem lite skapligt. Gick upp halv fyra imorse för att hinna gå, springa, duscha, äta frukost (osv) och ändå hinna åka iväg skapligt till jobbet. Kom iväg halv sju och stämplade in på datorn 07:09. :) Detta betyder att jag inte behöver ta ut mer än ca 10 min från min flexbank för att kunna gå halv fyra, kanon helt enkelt! :) Lunch ska jag äta ute idag också tillsammans med några här från kontoret, ska bli riktigt mys! :)

Ha en underbar dag alla för det ska jag! :D

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar