- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 21 december 2012

Att vila när det behövs

Gomorron!

Det blev inget grispass för mig sen igår eftermiddag.. Under dagen så blev tröttheten i kroppen värre och jag blev bara mer och mer sliten. Först kom stumheten i vaderna och därefter kom den grymma träningsvärken i ryggen som bara blev värre och värre under dagen. Jag var ändå inställd på att gå ändå tills jag satte mig i bilen och skulle åka hem, då märker jag att min högra tumme är helt körd. Den värker och jag kan inte greppa ratten ordentligt. Det gjorde det hela ganska solklart för mig, kroppen orkar inte ett hårt pass en dag till. Morgonjoggen igår var som spiken i kistan för kroppen tror jag..

Jag stannade alltså hemma igår eftermiddag och bara myste med mina killar. Somnade ganska skapligt men var ändå trött imorse. Säger väl en del om hur trött kroppen faktiskt är.. Min tumme kändes lite bättre idag men träningsvärken i ryggen sitter i, måste verkligen fått till ett riktigt monsterpass i onsdags. :) Blev den vanliga rundan med Lilleman men det var ganska tungt idag med. Som tur är så ska jag vila i eftermiddag också så jag hoppas jag är fit for fight imorgon igen. :)

Sista arbetsdagen innan julledigheten, sedan väntar 11 lediga dagar på raken för min del. Ska bli så oerhört skönt! Det bästa med det hela är att jag slipper köra 10 mil om dagen med min lilla framhjulsdrivna bil på dåligt skötta vintervägar. :)

Det blir extra julmysigt på jobbet idag med glöggfika nu på morgonen och sedan julbord till lunch. Det var alltså dags för röd tröja idag igen. Hoppade dock kjolen, känner mig mer bekväm med jeans om jag ska vara ärlig. ;)


Ha en jättefin fredag allihopa! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Ha en mysig jul med Peter och Leon nu! Kan väl försöka få till en dejt efter nyår när du har tid mellan jobb, hund och träning. Kan behöva lite motivation och tips från coachen, och nån som tar bort min lathet med lite hets! 8-) Pussokram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Desamma gumman! :) Såklart vi ska ses och att jag hjälper dig! :) Puss´å kram

      Radera