- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 13 december 2012

Värsta kombopasset!

Gomorron allihopa!

Gick till gymet sen igår för att köra lite crossfit, kettlebellsen hade kommit och TRX:en satt i taket. :) Hade fixat ett träningsschema med 10 olika övningar som jag skulle köra i 5 omgångar högintensivt men ändå med korrekt utförande. Alla övningar kördes 10 repetioner i varje omgång och det hela skulle va ett enda långt block utan vila. Då kan ni tänka er detta mot de vanliga TMI Intensivpassen där träningen är indelad i 12 minuters block. Jag visste inte om jag skulle orka med det hela men tänkte ändå prova. :)

Så här såg passet ut:

5 x 10 reps
Rodd TRX
Moutainclimbers
Legcurl med boll
Bröstpress TRX
Kettlebellswing
Tricepspress TRX
Burpees med stång
Knäböj med good mornings (med stång)
Smala armhävningar
Utfall med rotation (med kettlebell)
Totalt: 50 reps x 10 = 500 reps

Min andra gång jag körde TRX nånsin. Är uppe i fjärde gången med igår.. Men jag lär mig! :)

Jäklar vad jag körde! Svetten sprutade och det var jobbigt som attans. Vissa övningar är ju tyngre än andra och jag måste säga att burpeesen med stång var hatövningen av dessa. ;) Lyckades ändå ta mig igenom det hela på 30 minuter utan att vila och det är jag nöjd med!

Efter crossfiten så var benen som spaghetti och jag kände mig mer död än levande när jag stapplade in i konditionsrummet för att springa på bandet. Började med 5 min uppvärmning i 11,5 km/h (eller joggvila kanske man ska kalla det ;)) innan jag satte igång med ett litet tröskelpass. Blev 20 minuter i 12,5 km/h. Detta var sjukt tungt efter crossfiten innan kan jag lova.. Vanligtvis skulle jag troligtvis (även om formen inte är den bästa efter skadan) klara av att springa fortare under ett tröskelpass i dagsläget men med tanke på det jag gjort precis innan så var det mer än nog! När tröskeln var över så kände jag mig nästan lite svimfärdig. ;) Blev 5 min nerjogg i 11 km/h som avslutning. Totalt 6,05 km på 30 min (4:58 min/km i snitt) enligt uträkning, bandet sa att jag sprungit betydligt längre som vanligt. Man ska aldrig lita på displayen på bandet!!!



Väl hemma så slapp jag att gå kvällsprommisen med Leon. Peter var snäll och tog med honom och gick när han skulle hämta kebab åt oss. Tack! :) Det var nog tur för frågan är om jag orkat att ta mig ner och upp för alla trappor i trapphuset igen. ;)

Imorse var det närmre 20 minusgrader igen när jag och Lilleman skulle ut och knalla. Det blev michelingubbestilen för både mg och Leon (som var tvungen att ha täcke). Gick vanliga rundan och knallade på i ett högt tempo för att hålla värmen. Ändå frös jag lite på slutet, haha! ;)

Det var ingen trevlig upplevelse att sätta sig i bilen imorse! Stackars Blå Faran var iskall och det tog ända till Linghem (ca 1 mil??) innan han blev ordentligt varm i lilla motorn. Han var dock snäll och gav mig fin rumpvärme nästan direkt! :) Jag sa åt honom att hålla ut! Detta är sista vintern han behöver kallstarta på morgonen. Nästa får han gotta sig i ett varmt garage tillsammans med storebror. :)

I eftermiddag ska jag köra rygg, biceps och mage på gymet. Kommer troligtvis köra en hel del funktionella övningar. Mer utmaning och tyngre när fler muskelgrupper är involverade. :)

Hoppas ni får en fin torsdag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar