- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

söndag 30 december 2012

Klantskalle!!

Hej!

Som jag berättade så lyckades jag smälla upp bildörrskanten på juldan allt jag hade rakt i mitt knä. De här gör fortfarande ont.. Mest när jag går upp och ner i trappor men även lite när jag går. Att springa fungerar dock konstigt nog. Knät är blått. hela knäskålen och både under och över denna, helt sjukt!! Hur illa kan man göra sig själv egentligen?? :(

I torsdags kväll köpte vi typ hela köket med kyl, frys, ugn, micro och induktionshäll. Allt från Electrolux. Vi köpte även tvättmaskin och torktumlare av samma märke. :)

I fredags var vi på badrumsjakt i Jönköping och kom hem med allt till lilla badrummet och toaletterna till båda. När vi kom hem så kollade vi och valde kök. Vi tittade även på saker till det stora badrummet och vi har nog bestämt oss. Helt slut var vi efter denna dag. Hur jobbigt kan det vara att shoppa?? ;)

I lördags vaknade jag trött och omotiverad. Blev 5 km morgonprommis med Lilleman och sedan städ och frukost.

Vid strax efter nio gav jag mig ut på ett långpass. Jobbigt underlag med snötäckt is. I början var det sjukt halt och sedan steg temperaturen så det blev snömodd istället samt att det regnade rejält. Jag var dyngsur och kom knappt framåt. Dålig motivation, dålig dagsform och dåligt underlag var inget vidare tillsammans.. Bitvis var isen rejält knölig och jag fick anstränga mig för att inte trampa snett. Sjukt jobbigt! Under 18:e km sprack det och jag trampade snett på fothelvetet. Det small till igen och gjorde ont. Som tur är gick det över fort så det var nog inte så farligt ändå. Rehaben har nog gjort lite ändå (fast jag inte kört något under semestern..). :) När jag (äntligen) kom hem så hade jag sprungit 21,74 km i snittempo 5:49 min/km. Inget vidare tempo men jag ska nog va glad att jag tig mig runt på ett långpass överhuvudtaget. ;)

Igår kväll var jag, Peter och Leon på spelkväll hos Lisa och Fredrik. Det var riktigt kul och trevligt. :)

Imorse blev det vanliga rundan med Lilleman och i eftermiddag ska jag köra ett Crossfitpass med Peter. Om nu knät pallar det, vi får väl se.

Sådär, det var en liten update. Orkar inte sätta mig vid datorn så gymbilderna får vänta. Ni får en TRX-bild sålänge och en söt på Lilleman och hans Pumba. :) Ha en fin söndag!! :)




4 kommentarer:

  1. Skojar du? 21 km och 5:49 min/km i dåligt före och du kallar det för inget vidare tempo. Själv får jag kämpa för att hållas under 7 min/km vintertid. :) Nå, kanske det blir enklare nu med Icebugsen.

    Aj så onödigt att misshandla sig själv så där. Nå, det hör väl till livet. Jag brukar också slå knä eller huvudet lite var stans. Eller så genar jag i dörröppningar och slår axeln i dörrposten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kanske inte var så illa ändå.. Men det kändes skit för det var så tungt hela vägen.. Klart de blir lättare med Icebugsen. Då kan man springa avslappnat även på ren is, sjukt bra grepp. :)

      Jo, jag har ont.. Inget kul alls att träla runt med hunden varje morgon när varje steg gör ont. Känns ju inte när jag springer men man funderar ju änddå på om det är så bra.. Borde nog ligga hemma och vila ett par dar men de är ju synd om Leon då (och trist för mig ;)). :(

      Radera
  2. Det är jobbigare att shoppa än att träna!
    P.S. Du är en fantastisk inspirationskälla Camilla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tydligen! ;) Tack, kul att höra! :)

      Radera