- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 24 december 2012

God jul!

Nu har jag tagit ledigt från bloggen ett par dagar. Detta betyder dock inte att jag legat hemma och latat mig. ;)

I lördags blev det ett långpass tillsammans med NocOut. Vi sprang i eklandskapet Tinnerö och det var så vackert! Bitvis gick det lite fort för mig i dagsläget men det gick bra. Oplogat på vissa vägar så det gällde att ha tungan rätt i mun. ;) Hade mina IceBug för första gången på ett längre pass och de är verkligen kanon! :) Totalt blev långpasset 22,23 km och snittempot 5:30 min/km.

På kvällen blev det 30-årskalas med middag för en av Peters barndomscänner. God mat och ett glas vin lade sig fint i magen. :) Jag gick hem när de andra började bli på lyset, blev ändå rätt sent innan jag var hemma.

Igår började jag med den vanliga morgonrundan med Leon för att sedan gå till gymet och köra ett tufft Crossfitpass på förmiddagen. Körde samma upplägg som sist med en lång WOD med 10 övningar som jag körde 10 reps i 5 omgångar i ett svep utan vila. Efter detta körde jag 4 omgångar 'a 10 reps av knäböj med stång, situps, kettlebellswing och armhävningar som avslut. Blev ett riktigt bra, tungt och intensivt pass att avsluta veckan med. :)

Imorse hade det snöat massor när jag och Leon gav oss ut. Blev den vanliga rundan med ganska mycket tyngre än vanligt på alla oplogade gator. :)

Efter en stor saffransgrötfrukost så vilade jag ett tag innan jag gav ut på en julejogg för att fira in julafton. :) Tog icebugen eftersom det var mycket snö. Även om jag hade träningsvärk i benen efter gårdagens alla benövningar så var ändå benen pigga. Det snöade rejält ute och bitvis var det tungt att pulsa men det var ändå riktigt skönt. :) Fick springa en del omvägar för att välja oplogade gator istället för de saltade då jag hade dubben på. Passet blev rätt mycket längre än jag tänkt pga detta. Totalt 17 km i snittempo 5:34 min/km.

Nu sitter jag, Peter och Leon i bilen på väg till min mamma i Norrköping för att fira jul. Bjuder på två kort från i lördags. Så där snygg får ni inte se mig på länge. ;) Sällan jag sminkar till mig lite extra och klär upp mig lite nu för tiden. Haha! ;) Ha en fin jul allesammans! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar