- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 11 december 2012

Första passet i nya Icebug Anima BuGrip

Gomorron!

Vilken hemresa det var för mig igår! Det var ren isgata ute moddigt på andra ställen. Sjukt svårt att åka med min lilla bil! Fick köra som en gammal kärring hela vägen men sladdade ändå i kurvorna. :( Tog mig ändå hem till slut men det tog sjukt långt tid. :(

Blev vilodag igår som sagt och mys. Det började med att Peter kom hem med de vackraste rosorna jag sett och alla spänningar efter bilresan hem släppte direkt! Han köper nästan aldrig blommor till mig så ni ska tro att jag blev glad! Och nu dessutom när han inte tjänar en krona eftersom han jobbar heltid på vårat hus (och jag är ensam familjeförsörjare). Efter lite mat så skulle vi ha filmmys. Gissa vem som däckade efter ca 30 minuter av filmen?? Ja, var så jäkla trött, haha! Kul sällskap jag var då. ;)



Imorse vaknade jag dock pigg och glad och blev helt överlycklig när det inte var snöstorm ute (som de lovat dagen innan). På med kläderna och Icebugen för nu var det dags för första testrundan. :)

De var lätta och jag fick sjukt bra grepp i snön och kunde springa avslappnat. De har fått kritik för dålig dämpning men jag måste säga att jag tycker precis tvärtom! Har ju vant mig vid terränskorna nu och de är sämre dämpade så jag tyckte dämpningen var riktigt bra i dessa. :) Blev 4,4 km tillsammans med Leon i snittempo 5:39 min/km. Sen var jag hemma igen för att lämna av lillen och byta skor för att vänja mig långsamt vid dubben. Tror ni jag bytte skor?? Nejdå, de kändes ju så bra så varför skulle jag det? Pucko!

I början av min runda på egen hand så kändes det toppen men på slutet så blev vaderna sjukt slitna.. Troligtvis för att de inte är vana vid dubben.. Så går det när man inte gör som man tänkt från början.. Blev ändå en runda på 8,5 km i snittempo 5:38 min/km men då var vaderna rätt tjuriga när jag var klar..

Slutsaten är alltså att Icebug Anima Bugrip var lätta, sköna och bra dämpade. Dropet på 8 mm störde mig inte alls trots att jag föredrar 4 mm. Man ska dock vänja benen långsamt vid dubben och inte ge sig ut i 13 km på första rundan som jag gjorde. ;) Nu var det inte direkt blankis ute men jag tror greppet är lika bra då. Ska prova dem när underlaget blir sämre och testa hur bra de funkar även då. :)


I eftermiddag så är det dags för gymet igen och ett pass axlar, bröst och triceps. Hoppas hemresan tar lite kortare tid än igår. ;)

Hoppas ni får en fin tisdag!

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar