- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 27 april 2011

Är det vädret som gör det?

Jag är så jäkla stark nu för tiden. Orkar hur mycket som helst känns det som, undrar om det är värmen och solen som driver mig så mycket framåt? Känns som jag skulle orka träna nästan hur mycket som helst nu för tiden. :) Inget att klaga över i och för sig.. Idag blev det morgonrundan till backspåret i skogen och sedan fullt ös medvetslös uppför alla backar, stark som attan i benen. :) Nu på förmiddagen var det dags att köra ben på gymet men bestämde mig för att endast köra framsida och insida + magen idag. Har rejäl träningsvärk i baksida lår av allt rännande i backarna varannan dag. Sen blev de ju ett pass imorse också så jag tror inte baksidan behöver mer träning denna vecka. ;) Klådde mitt förra PB i knäböj från förra veckan med ytterligare 10 kg! Sista (6:e) setet också, då hade jag kört 10 reps på alla tidigare set med 10 kg ökning för varje set från uppvärmningsvikten. Helt sjukt att jag lyckats öka med 20 kg på de två senaste veckorna! På sista setet blev det endast 8 reps dock, men bra det ändå tycker jag eftersom jag kört så många innan. Undrar vad jag tar i maxvikt och 1-2 reps? Måste verkligen prova någon gång. :) Övningarna jag körde idag var:

Framsida & insida ben
Knäböj 6 set PB
Utfall med hantlar 4 set
Benspark 3 set PB

Mage
Crunches i maskin 8 set
Benlyft på bänk 8 set PB

Efter styrkan så blev det 20 minuter på crosstrainern och höll så högt tempo det bara gick och ändå var det inte överdrivet jobbigt. Stolt över mig själv nu för tiden! :)

Nu är det snart dags för lunch och sedan väntar lite plugg innan min far kommer och hämtar mig. Han har lovat att skjutsa mig till biblioteket för att lämna tillbaka lite böcker och sedan till bussen som ska ta mig till mamma för att hämta bil och hund. Snill pappa! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar