- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 18 april 2011

Träningssöndag och morgonintervaller

Igår blev det en jäkla massa träning, men även en hel del godis och chips på kvällen. Så jag gick nog jämt ut igår i alla fall. ;) Morgonpromenaden blev till skogen och sedan en runda där i 6,0 km spåret. Det är rejält backigt och om man går från "rätt" håll så är det nästa bara uppför. Rundan är lite längre än vår vanliga och betydligt jobbigare så den tog en kvart längre. På förmiddagen så åkte vi ut till min sambos föräldrar för att laga min cykel och då sprang jag en runda där. 5,78 km blev det och det tog mig 29,47 min. Det var ganska tungt att springa igår och jag kände av knät de sista kilometrarna.. Nu är det dags att börja löpa med knätskyddet, pratat med sjukgymnasten och hon tyckte att jag skulle prova. Om det hjälpte så sa hon att jag skulle fortsätta med det då det bara stärkte knät att använda det.. Nästa löppass it is! :)

Därefter blev det lunch med min sambo på stan och sedan vilade jag några timmar medans han bytte däck på bilen. På eftermiddagen så blev det ett ryggpass på gymet. Passet gick riktigt bra och jag fick kanonkontakt. Förväntar mig rejäl träningsvärk idag. :)

Idag är ju min vilodag så jag bestämde mig för att hotta upp morgonrundan lite. Det är ju snart sommar va! ;) Vi gick rundan till skogen som igår och sedan så sprang vi uppför alla backar och powerwalkade mellan dem. Det blev backintervaller helt enkelt. :)

Nu är det snart dags att börja med skolarbetet igen. I eftermiddag kommer mamma hit och klipper mig så vi kan inte sitta hela dagen.. Men vi brukar ha ett bra tempo på vårt skrivande så det löser sig nog! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar