- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 28 april 2011

En bra dag! :)

Idag är en bra dag! Solen skiner och vi blev alldeles nyss klara med vårt första utkast på hela uppsatsen. :) Detta är det enda jag gjort idag förutom tränat såklart. ;) Dagen började med morgonprommis i vanlig ordning, idag blev det den vanliga rundan. Eftersom jag har hand om mina föräldrars 13-åriga cocker nu också så fick det bli en liten runda med henne innan min och Lillemans långis. Hon är inte så pigg längre så hon orkar inte gå så långt som vi. Efter prommisen och en stor gröt och proteinfrukost så bar det av till gymet. Idag stod axlar och triceps på schemat. Övningarna jag körde var:

Axlar
Hantelpress 4 set
Ovansida axlar i maskin 4 set PB
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Frivändningar med axelpress 4 set (för att pumpa ur det sista ur axlarna, bar avslutsövning på passet tycker jag :))

Triceps
Liggandes med rak stång 4 set
Smal bänkpress 4 set
Med rep i cc 3 set

Kände mig ganska stark idag också även om det inte blev en massa PB som igår, dock så hade jag bra kontakt under hela passet så jag är nöjd. :) Efter styrkan blev det 20 min crosstrainer. Idag kunde jag köra ännu hårdare än igår (om det är möjligt), konditionen känns verkligen super nu för tiden. Tror att mina backintervaller kan ha något med detta och göra faktiskt, intervallträning är jättebra för att förbättra konditionen. :)

Bjuder på en formbild från idag...


Imorgon åker jag, min uppsatspartner L och hundarna till mina föräldrars hus på morgonen. Vi hoppas på fint väder så vi kan sola lite. Annars så ska vi bara ta det lugnt hela dagen och kvällen. På lördag åker vi hem på morgonen och kör spinningpasset och för att lämna L. Åker sedan tillbaka till mina päron för att spendera Valborg med min sambo och vovarna. Kan inte bli bättre helg! :)

Nu ska jag återgå till tvätten, var tvungen att fixa det och veckohandlingen idag eftersom vi åker imorn bitti. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar