- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 5 april 2011

Löppass!

Ett oplanerat löppass blev det nu på eftermiddagen. Eftersom det inte blev något i söndags eftermiddag, varken med min löpning eller skogsprommisen som husse och Lilleman brukar gå medans jag springer, så åkte vi till skogen idag istället. 5,55 km visade GPS:en (5,64 sist och jag sprang exakt samma runda så den är väl inte helt tillförlitlig den där..) och tiden blev 28 minuter och 13 sekunder. Det var en jäkla motvind på de öppna fälten idag också, dessutom hade de plöjt vägen så det var väldigt moddigt och stora stenbumlingar över hela vägen som gjorde löpförhållandena mindre bra.. Stenarna kändes ordentligt igenom skorna och vägen kändes väldigt ojämn.. Så jag är nöjd med tiden, som är bättre än förra gången då visserligen motvinden var lika men vägen var i helt klart bättre skick. Idag blev det alltså en jäkla massa träning. :)


En bild som min spininstruktör tog i söndags på området där jag springer. Vädret var lika mulet idag och det regnade till och med lite under min runda.

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar