- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 13 april 2011

Löppass med knäproblem :(

Idag så sket jag i spinningen för att springa istället. Det blev två varv av rundan jag brukar springa i naturreservatet. Rundan blev totalt 11,30 km. Tyvärr så började jag känna av knät efter 7 km och de sista 4 km var ett rent helvete. Det gjorde så jäkla ont så det finns inte! Envis som jag är så gav jag mig ju inte utan härdade ut smärtan hela vägen fram. Dock så kunde jag inte löpa speciellt fort som ni säkert förstår, därför drog de sista km ner mitt medel rejält. Hade jag inte fått problemen men knäna (ja båda två smärtade, har aldrig varit med om liknande) så hade jag nog fått en riktigt bra tid. :( Tiden blev i alla fall till slut 58 min och 21 sekunder. Detta är absolut ingen dålig tid men med tanke på att medlet låg en bra bit över 6 min per km på de sista fyra km så skulle ju tiden blivit rätt mycket bättre om jag inte fått så ont. :( Jag är så ledsen nu! Ska jag inte kunna springa längre än 6-7 km mer?? Jag har ju individuella inlägg i skorna (som är nästan nya så dämpningen är kanon) som jag springer med och trodde att det gjorde skillnad. Tidigare år har jag löpt utan inläggen när jag fått problem men nu får jag ju det även med dem så frågan är om de gr någon skillnad? Måste läsa på lite om löparknä och se om det finns något att göra åt det. Kanske knästöd kan vara bra, jag vet inte..

Bjuder på två bilder på området där jag springer som F tog i söndags. Inte alls lika fint väder idag utan mulet och lite smått regn. Tog inte vantar på mig och det fick jag ångra för fingrarna var helt likstela efter en stund. När jag hade sprungit klart och skulle stänga av telen så funkade knappt touchen, så kall var jag! Ha ha! ;)




Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar