- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 22 april 2011

En låång fredag

Är det idag! Gick upp som vanligt imorse och sedan drog jag och Lilleman till spåret och körde backintervaller igen. Han är så söt för han ska springa lite framför mig hela tiden i backarna, oavsett hur fort jag springer. Haha. ;) Vi träffade inte en själ ute imorse men det är ju röd dag så då är det ju inte så konstigt. Träningsvärken i benen hade redan börjat smyga sig på efter passet igår men det gick bra ändå. :) Jag är riktigt stolt över min prestation på gymet igår när jag körde ben. Jag var såå stark i alla övningar. Till exempel så körde jag alla mina set knäbäj och svalutade med 10 reps på mitt max som vanligt. Kände mig inte ens trött så slängde på 10 kg till och körde 10 reps till. Alltså slog jag mitt PB med 10 kg efter det sista setet och med 10 reps! Sjukt, haha! Kändes som jag hade kunnat lägga på hur mycket som helst men jag tar det lugnt med ökningarna i benen så jag inte blir allt för handikappad i flera dagar.

När vi kom hem blev det frukost och storstädningen innan jag gick till gymet för ett pass axlar och triceps. Det fick bli mn sambos gym idag då mitt är stängt. Är det nån gång folk har tid att träna så är de ju när de är lediga eller? Bra dag att ha stängt på.. Samma sak på måndag.. Men imorn körs åtminstone schemat som vanligt så då blir det styrka och spin för mig, man får vara glad för det lilla. :) Passet idag gick i alla fall kanon och jag blev verkligen helt slut.. Efter styrkan blev det 20 min på en crosstrainer. Den som finns på det här gymet är lite annorlunda än de på mitt gym så det var tungt på ett annorlunda sätt. Trött var jag i alla fall i benen efteråt. :)

Bjuder på dagsformen..

Har faktiskt gått ner så nu ligger jag bara 0,5 kg ifrån innan jul. De syns inte på kortet direkt men jag känner mig allt lite hårdare. :)

Nu är tvätten i full gång och i eftermiddag blir det storhandling som vanligt. Ingen skillnad på denna fredag i jämförelse med de vanliga alltså, haha! ;)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar