- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 26 april 2011

Söndag, måndag och idag! :)

I söndags så blev det en riktig träningsdag för mig. Dagen började med våran vanliga morgonprommis i morgonsolen. Efter ett par timmar så hämtade min spinninginstruktör F upp mig och sedan åkte vi ut till naturreservatet och sprang en runda på 5,5 km. Det var helt underbart i solen och med trevligt sällskap! :)

Här kommer en bild som F tog innan vi sprang iväg.

Nästan sommar ute nu! Kommer ni ihåg bilderna jag lagt upp nästan varje vecka som F brukar ta? Det är jättekul att se förändringarna, det händer massor för varje vecka! :)

Efter löpturen blev det lunch för min del och nån timmes mys i solen. Vågade inte ligga för länge eftersom jag är så blek. Finns ingen värre än att bränna sig, försöker ta det lugnt nu i början så jag får lite grund innan jag steker på köttet rejält. ;) Efter solmyset så blev det ett ryggpass på gymet. Jag var riktigt stark och körde i ett högt tempo i 70 minuter och körde riktigt tungt. :) När jag var klar var klockan fem i fyra och jag såg att de skulle ha ett gruppträningspass i hallen brevid gymet. Då blev jag helt plötsligt sugen på att vara med! Jag brukade ju gå på dessa pass när jag började träna och tyckte det var jättekul. Så nu när lusten föll på så tänkte jag att jag kunde köra en stund med skuttande till musik istället för den sedvanliga kondtionen på crosstrainern eller löpbandet. Jag hade planerat att köra ca 20 minuter av passet men blev kvar hela, haha.  Jag tog det lugnt i styrkesekvenserna och körde lite eget för att inte ta sönder musklerna med alla reps de kör. Konditionen körde jag på extra i och blev förundrad över hur lätt passet var. Vad jag minns så var dessa pass jättejobbiga förr och jag var helt slut efteråt.. Nu var det en "walk in the park" helt plötsligt så min kondition måste verkligen vara bra mycket bättre än förr med tanke på detta och hur mycket jag tränat tidigare under dagen. Stolt som en tupp var jag efter den jobbiga delen på 45 min, stretchade och gick hem för att gå ut med Lilleman. :)

På kvällen blev det bio och godis för mig och min sambo. Red Riding Hood var filmen och den var inget vidare så gå INTE och se den säger jag bara! Godiset var gott dock, kände att jag kunde äta lite även söndagen denna vecka eftersom jag tränat så hårt. :)

Igår blev det morgonprommis till spåret och backintervaller. Kände mig så fräsch i kroppen (konstigt nog) så vi körde 1 km extra med backintervaller. Jäklar va skönt det känns efteråt när man sprungit som en idiot i en jäkla massa uppförsbackar, vissa så branta så man måste springa på tåspetsarna för att kunna ta sig upp. Detta spår är helt sjukt vill jag lova. Om man går/springer åt andra hållet så blir det tvärtom, bara nedför. Men de är inget för mig och mitt knä ändå så jag tar det jobbiga varvet. ;)

När vi kom hem från morgonträningen så blev det en snabbdusch och sedan direkt ut i solen. Vi åkte till en strand med Lilleman och solade hela dagen (rejält insmörjda). Lilleman badade för första gången och var så lycklig!  ♥ Jag tog en bild på honom "in action"! ;)


Bada är det bästa! :)

Imorse blev det vanliga morgonrundan och morgonträning. Biceps och bröst fick sig en omgång och passet avslutades med 20 min på crosstrainern. Annars så har dagen bara handlat om uppsatsen och jag har slitit med detta fram tills nu. Imorgon ska jag köra benpasset för veckan för jag hinner inte gå på spinningen. Ska åka till mina päron på efternmiddagen och hämta deras hund och bil som jag ska ha hand om under helgen när de åker bort. Jag kommer även åka till deras hus och stanna över helgen men det blir nog på fredag i så fall. Fullt ös med styrketräningen nu imorgon och på torsdag så att jag kan åka fredag morgon. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar